لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۸

واژگونی یک اتوبوس در نزدیکی شهر سوادکوه ۱۱ کشته برجای گذاشت


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.

در پی «واژگون» شدن یک اتوبوس در نزدیکی شهر سوادکوه در استان مازندران که صبح روز سه شنبه اول اردیبهشت بوقوع پیوست، ۱۱ نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند.

به گفته علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، هفت نفر از این کشته شدگان زن و چهار نفر مرد بودند.

خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که این اتوبوس به دره «اوریم» سوادکوه «سقوط» کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی نبیان، معاون امور عمرانی استاندار مازندران گفته که کنترل این اتوبوس به دلیل «بریدن ترمز»، از اختیار راننده خارج شده و اتوبوس پس از برخورد با کوه واژگون شده است.

این درحالی است که به گفته مسعود جعفری نسب، فرمانده انتظامی مازندران، این اتوبوس پس از برخورد به گارد ریل و کوه واژگون شده است.

بر اساس گزارش‌ها، این اتوبوس حامل مسافران هواپیمایی بود که شامگاه دوشنبه از مشهد به سمت ساری در حرکت بوده اما به دلیل بدی آب و هوا نتوانسته بود در فرودگاه ساری فرود بیاید و به همین دلیل در فرودگاه مهر آباد تهران فرود آمده بود.

در همین حال مهدی حسنی، خلبان شرکت هواپیمایی ماهان، به واحد مرکزی خبر گفته که این شرکت با توجه به فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد و کنسل اعلام شدن پرواز به علت شرایط جوی فرودگاه ساری، «هیچ مسوولیتی» در قبال مسافران این اتوبوس که دچار سانحه شده‌اند، ندارد.

به گفته آقای حسنی، شرکت هواپیمایی ماهان این اتوبوس را از شرکت مسافربری «سیر و سفر» برای انتقال مسافران به ساری اجاره کرده بود.

وقوع این حادثه در مسیر جاده سوادکوه در حالی است که خبرگزاری ایرنا ۲۷ فروردین خبر داده بود که طرح ملی تعریض جاده سوادکوه با وجود وعده‌های مکرر مسوولان کشوری و استانی مبنی بر افتتاح این طرح تا پایان سال ۹۳ به سرانجام نرسیده است.

این خبرگزاری همچنین روز سه شنبه با اشاره به انتقال مجروحان حادثه واژگون شدن این اتوبوس به بیمارستان «شهدای زیراب» سوادکوه نوشت که این بیمارستان از «حداقل امکانات تخصصی» برای نجات جان مجروحان ناشی از تصادف‌های رانندگی بی‌بهره است.

به گفته این خبرگزاری، مجروحانی که نیاز به «رسیدگی تخصصی» داشتند، با بالگرد به بیمارستان امام خمینی ساری و رازی قائمشهر منتقل شده‌اند.

همه ساله تعداد زیادی از ایرانیان در سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته اسکندر مومنی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، ایران در سال‌های ۸۴ و ۸۵ در جایگاه‌های نخست شمار کشته شدگان حوادث رانندگی بوده و در حال حاضر به رتبه‌های میانگین جهانی رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها، در سال ۸۵ میزان تلفات رانندگی در ایران ۲۷ هزار تن بود که این رقم به کمتر از ۱۸ هزار نفر در سال ۹۲ رسیده است.

XS
SM
MD
LG