لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۱

تلفات انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بغداد


هلی کوپترهای آمریکایی در حال پرواز بر فراز محل انفجار که فاصله کمی از منطقه سبز بغداد دارد.
هلی کوپترهای آمریکایی در حال پرواز بر فراز محل انفجار که فاصله کمی از منطقه سبز بغداد دارد.

در ادامه خشونت های عراق انفجار بمبی در نزديکی سفارت جمهوری اسلامی ايران در بغداد در روز سه شنبه چهار کشته و پنج مجروح برجای گذاشت.



براساس گزارش خبرگزاری ها، خودروی بمبگذاری شده در پارکينگی نزديک سفارت ايران در محله کراده ماريام پارک شده بود که اغلب از سوی مراجعان به آن مورد استفاده قرار می گيرد.

در انفجار ياد شده که ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی بوقوع پيوست شيشه های ساختمان های اطراف شکسته شد و دود غليظی محل پارکينگ را فرا گرفت.


پيشتر اين محل مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته بود و در ماه آوريل دو خودروی بمبگذاری شده منفجر شدند که تلفات زيادی در برنداشت.


گزارش های ديگر از عراق حاکيست که در جريان خشونت های روز سه شنبه در عراق، مردان مسلح که لباس نظاميان عراقی بر تن داشتند نيمه شب گذشته ۲۹ روستايی را در استان دياله عراق در شمال بغداد کشتند.


يک سخنگوی ارتش عراق در اين استان به خبرگزاری فرانسه گفت که در جريان حمله افراد مسلح به روستای دويليه، زنان، مردان و کودکان قتل و عام شدند. در اين حمله چهار نفر نيز مجروح شدند.


پيشتر نيز افراد مسلح در ماه مه به روستای ديگری در همين استان حمله کرده و ۱۶ روستايی را به قتل رساندند.


استان دياله از مناطق پر آشوب عراق به شمار می رود که نيروهای آمريکايی در اين منطقه و بويژه مرکز آن بعقوبه، در حال انجام عمليات گسترده امنيتی هستند.


بدنبال اين عمليات بسياری از شبه نظاميان با فرار از بعقوبه به مناطق اطراف حمله کرده و اقدام به کشتار روستاييان می کنند.


در هفتم ژوئن، انفجار بمبی در روستای امرلی در شمال استان دياله، سبب مرگ ۱۵۰ نفر و مجروح شدن صدها نفر ديگر شد که يکی از حملات مرگبار در عراق از زمان حمله ايالات متحده آمريکا به عراق به شمار می رود.


روز دوشنبه نیز عراق یکی از مرگبارترین روزهای خود را پشت سر گذاشت و در جریان انفجار سه خودروی بمبگذاری شده در شهر کرکوک نزدیک به ۸۰ نفر جان خود را از دست دادند.


XS
SM
MD
LG