لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

عباس پالیزدار به اتهام تشویش اذهان عمومی بازداشت شد


آقای پالیزدار همچنین متهم به برخی مسائل مالی شده است.
آقای پالیزدار همچنین متهم به برخی مسائل مالی شده است.

عباس پاليزدار، که خود را دبير کميته تحقيق و تفحص مجلس معرفی کرده است، پس از ايراد اتهام های سنگين به مقام های جمهوری اسلامی در زمينه فساد اقتصادی، بازداشت شد.


آقای پاليزدار پس از شکايت مدعی العموم ، روز چهارشنبه، به شعبه دو کارکنان دولت احضار و پس از ايراد اتهام به وی در زمينه نشر اکاذيب، با صدور قرار از سوی بازپرس پرونده، بازداشت و به زندان رفت.


شعبه کارکنان دولت زیر نظر مستقیم قاضی سعید مرتضوی، دادستان تهران و مدعی العموم در پرونده های مهم اداره می شود.


خبرگزاری فارس گزارش داده است که بر اساس شکايت مدعی العموم، عباس پاليزدار متهم به برخی مسائل مالی، نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی شده است.


بر اساس اين گزارش، علاوه بر مدعی العموم، بانک ملت نيز به دليل باز پرداخت اقساط تسهيلات شش ميليارد تومانی که وی از اين بانک دريافت کرده از شاکيان پرونده پاليزدار است.


اين اتهامات زمانی در باره عباس پاليزدار مطرح شد که اظهارات وی در جمع دانشجويان دانشگاه همدان با بازتاب گسترده ای در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور روبرو شد و در جريان آن، وی بيش از ۵۰ مقام و روحانی برجسته جمهوری اسلامی ايران را متهم به دست داشتن در «مافيای اقتصادی» کرد و آن را «رانت خوار» ناميد.


گزارش کامل اظهارات عباس پالیزدار در باره مفاسد اقتصادی در ایران


پالیزدار در گفت و گو با رادیو فردا: با سند و مدرک حرف زدم


آقای پاليزدار خود را دبير کميته تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه معرفی کرده است ولی برخی از نمايندگان مجلس عضو اين کميته و مرکز پژوهش های مجلس هر گونه ارتباط با وی را رد کرده و خواستار برخورد دستگاه قضايی با او شده بودند.


وی که گفته می شود از نزديکان محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران محسوب می شود، در اظهارات خود به روحانيون بلندپايه جمهوری اسلامی نظير عباس واعظ طبسی، توليت آستان قدس رضوی به همراه فرزندش ناصر واعظ طبسی، آيت الله محمد امامی کاشانی، عضو سابق شورای ‏نگبان و امام جمعه تهران، محمد يزدی از اعضای سابق شورای نگهبان، مجلس خبرگان، و دبير جامعه مدرسين حوزه ‏علميه قم و رييس سابق قوه قضاييه و فرزندش حميد يزدی، علی اکبر ناطق نوری، رييس بازرسی ويژه دفتر آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، محسن رفيقدوست، رییس سابق بنياد مستضعفان و از بنيانگذاران سپاه پاسداران، حبيب الله ‏عسگراولادی، دبيرکل موتلفه اسلامی، علی فلاحيان، وزير اسبق اطلاعات و اکبر هاشمی رفسنجانی اتهام های سنگينی در زمينه دست داشتن در فساد اقتصادی وارد کرده است.


آقای پاليزدار می گويد: «کسانی که به عنوان مفسد اقتصادی در کشور در حال فعاليت هستند تحت حمايت شاهرودی، رييس قوه قضاييه قرار ‏دارند. وقتی طی ۱۶ سال گذشته پرونده هايی از مفاسد اقتصادی بررسی شده و مديران به دادگاه معرفی و دادگاه ‏حکم پنج ريال، ۱۰ ريال برای ممان داده، ببينيد چه مصيبتی بر سر کشور آمده است.»


آقای پاليزدار خود را دبير کميته تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضاييه معرفی کرده است ولی برخی از نمايندگان مجلس عضو اين کميته و مرکز پژوهش های مجلس هر گونه ارتباط با وی را رد کرده و خواستار برخورد دستگاه قضايی با او شده بودند.

وی افزود: « در حال حاضر ۱۲۳ پرونده مفاسد اقتصادی کشور در کميته تحقيق و تفحص مجلس در دست بررسی است ولی ‏اگر بخواهيم پرونده واقعی مفاسد اقتصادی را بيان کنيم، اصلاً نمی توانيم باور کنيم.»


عباس پاليزدار در خصوص اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است: « آن قدر مفاسد اقتصادی اين خانواده زياد است که ‏اصلاً قابل گفتن نيست. اما يکی از مفاسد اقتصادی اين خانواده که ميلياردها دلار از محل عدم پرداخت ‏عوارض به دولت را بالا کشيدند، واردات خودروی دوو بود.»


وی افزود: « يک سوجزيره کيش، پارک جنگلی در ‏شمال را هم بايد از ديگر مفاسد اقتصادی خانواده هاشمی بيان کرد. در حال حاضر در اسطبل اسب های دختر هاشمی فقط روزی ۱۰۰ هزار تومان پول هندوانه هايی است که برای ‏اسب ها می ريزند.»


اظهارات آقای پاليزدار در يک هفته گذشته با موج گسترده ای از واکنش رسانه ها و سايت های نزديک به محافظه کاران روبرو شده و وی را متهم کرده اند که « دروغگو» است.


عباس پاليزدار پس از واکنش به سخنان خود در گفت و گويی با راديو فردا گفت: « من بر اساس مدارک و اسناد صحبت کردم و موارد بسيار ديگری نيز وجود دارد که در آينده مطرح خواهم کرد. تمام صحبت های من، اگر چيزی به آن اضافه نکرده باشند، بر اساس سند و مدرک مطرح شده است.»


وی افزود: « من مسئوليت اجرايی تحقيق و تفحص در سازمان بازرسی کل کشور را دارم و از همين مأخذ اين اطلاعات را به دست آورده ام و در گزارشم به مجلس ارائه داده ام. بعضی دوستان از جمله آيت الله همدانی، رييس کميسيون قوه قضاييه مجلس، مايل به امضای قرائت اين گزارش نبود، بنابر اين من صحبت هايم را در دانشگاه شروع کردم تا از اين طريق اطلاع رسانی کرده باشم.»


آقای پاليزدار گفته بود که قصد دارد با سفر به ۳۰ استان ايران نسبت به مفاسد اقتصادی در جمهوری اسلامی ايران سخنرانی کند.


XS
SM
MD
LG