لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۷

سناتور ليبرمن: آمريكا از تلاش مردم ايران براى احقاق حقوق خود حمايت می كند


سناتور لیبرمن می گوید: اينكه در ايران چه اتفاقى حادث شود، به مردم ايران بستگى دارد ولى دولت و مردم آمريكا مايل اند تا سر حد امكان از مردم ايران حمايت كنند.
سناتور لیبرمن می گوید: اينكه در ايران چه اتفاقى حادث شود، به مردم ايران بستگى دارد ولى دولت و مردم آمريكا مايل اند تا سر حد امكان از مردم ايران حمايت كنند.
يك هفته پيش، سه شنبه اول دى ماه ، سناى آمريكا با تصويب قطعنامه اى از جمهورى اسلامى به خاطر زير پا گذاشتن حقوق بشر، آزادى مطبوعات، آزادى بيان و آزادى برگزارى اجتماعات به شدت انتقاد كرد.

پيش نويس قطعنامه را ۹ سناتور از دو حزب دمكرات و جمهوريخواه به مجلس سناى آمريكا ارائه كرده بودند. سناتور جوزف ليبرمن، يكى از پيشنهاد كنندگان اين قطعنامه در گفت و گو با راديو فردا از اهداف و پيام هاى اين قطعنامه به دولت ايران مى گويد.

راديو فردا: اين قطعنامه حامل چه پيامى به جمهورى اسلامى است و چه اهدافى را دنبال مى كند ؟

جوزف ليبرمن:
اين قطعنامه با اكثريت كامل، بدون هيچ راى مخالفى، تصويب شد. هدف ما از اين قطعنامه اين است كه به مردم ايران بگوئيم ما با شما هستيم؛ ما شما را ميبينيم؛ ما صداى شما را مى شنويم ؛ و ما در كنار شما هستيم كه براى آزادى خود مبارزه مى كنيد زيرا خواست هاى شما مانند اصول بنيادين آمريكا است و با آنچه كه در اعلاميه استقلال آمريكا آمده مطابقت دارد. اين اعلاميه مى گويد كه خالق ما، يعنى خداوند، حقوق مسلمى را به انسان اعطا كرده است، مانند حق زندگى، حق آزادى و حق شادمانه زيستن.

ما با تصويب اين قطعنامه خواسته ايم با يك صدا به مردم ايران بگوئيم كه ما با شما هستيم، به رغم اينكه در سى سال گذشته دوره مشكلى را پشت سر گذاشتيم و اينكه رژيم تهران ما آمريكائيان را از متحدان طبيعى ما كه مردم ايران باشند، دور نگهداشت.

اينكه در ايران چه اتفاقى حادث شود، به مردم ايران بستگى دارد ولى دولت و مردم آمريكا مايل اند تا سر حد امكان از مردم ايران حمايت كنند.

۹ سناتور پيشنهاد دهنده قطعنامه از دولت آمريكا خواسته اند كه «قانون صدا» را كه چند ماه پيش تصويب شد در اسرع وقت به مورد اجرا بگذارد. اهداف اين قانون و ارتباط آن با نا آرامى هاى جارى در ايران چيست؟

قانون صدا مبتنى است بر استفاده از تكنولوژى پيشرفته و امروزين به منظور حمايت از مردمانى كه با شجاعت تمام سعى دارند در مقابل رژيم هاى ديكتاتور بايستند، مانند مردم ايران كه نمونه تلاش آنها را در چند روز گذشته در خيابان هاى تهران ديديم و شمارى از آنها هم كشته و زخمى شدند.

عموماً رژيم هاى ديكتاتور سعى مى كنند مردم خود را از تماس با يكديگر و يا با مردم ساير كشورها باز دارند و راه هاى ارتباط آنها را قطع كنند.

در حال حاضر وجود اينترنت، فيس بوك، توئيتر، يوتيوب و تلفن هاى دستى باعث شده است كه مردم ايران با يكديگر و با دنياى خارج ارتباط داشته باشند، گو اينكه دولت ايران سعى دارد كه اين راه هاى ارتباطى را مسدود كند.

بنا بر اين آمريكا سعى دارد با به اجرا درآوردن «قانون صدا» و تخصيص اعتبارات لازم و با بهره گيرى از تكنولوژى پيشرفته از مردم ايران حمايت كند تا راه هاى ارتباطى مردم اين كشور با يكديگر و با مردم ساير كشورها قطع نشود.

با توجه به خشونت روزافزون رژيم تهران عليه مردم ايران، من و ساير سناتورها منتهاى كوشش خود را خواهيم كرد كه دولت اوباما هر چه زودتر قانون صدا را به اجرا درآورد.

به نظر مى رسد واشنگتن با نوميد شدن از حل مسئله هسته اى ايران و با به پايان رسيدن ضرب الاجل آمريكا كه ماه جارى ميلادى است، به فكر اعمال تحريم هاى تازه عليه جمهورى اسلامى است ، از جمله تحريم صادرات بنزين به ايران. مجلس نمايندگان آمريكا، روز سه شنبه، ۲۴ آذر، لايحه اى را در اين مورد تصويب كرد. به نظر مى رسد كه مجلس سنا هم «لايحه تحريم فرآورده هاى نفتى به ايران» را ماه آينده، ژانويه، به بحث بگذارد. با توجه به نا آرامى هاى اخير در ايران ، آيا مجلس سنا برنامه اى فراتر از تحريم هاى اقتصادى در دستور كار دارد؟

تحريم هايى را كه سناى آمريكا در ماه ژانويه به بحث خواهد گذاشت فقط درباره مسئله هسته اى ايران و خوددارى تهران از ادامه گفت و گو براى حل مسئله هسته اى ايران نخواهد بود.

سناى آمريكا مى خواهد به رييس جمهورى آمريكا قدرت و اختيارات لازم را بدهد تا در مورد رهبران ايران كه حقوق بشر را در اين كشور زير پا مى گذارند، اقدام كند. اميدوارم اين كار، مردم شجاع ايران را كه براى احقاق حقوق مسلم خود تلاش مى كنند، را يارى دهد.

بايد اضافه كنم كه در اين برهه زمانى، مردم آمريكا با توجه به آنچه كه در ايران جريان دارد، از دولت آمريكا مى خواهند كه كارى انجام دهد.

اتفاقات جارى در ايران از طريق اكثر روزنامه ها و شبكه هاى تلويزيونى و راديويى ايالات متحده به اطلاع مردم آمريكا مى رسد و اين سد چندين ساله را كه ايران دشمن آمريكا است شكسته است و آمريكائيان از نظر عاطفى خود را در كنار مردم ايران مى بينند و به باور من از رييس جمهور آمريكا خواهند خواست كه از مردم ايران حمايت كند.
XS
SM
MD
LG