لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

نسخه اصلی آثار ربوده شده شکسپير پيدا شد


کتاب های ویلیام شکسپیر منبع الهام صدها اثر نمايشی و فيلم در کشورهای جهان شده است.
کتاب های ویلیام شکسپیر منبع الهام صدها اثر نمايشی و فيلم در کشورهای جهان شده است.

يک نسخه چاپی متعلق به قرن ۱۷، با مجموعه ای از آثار ويليام شکسپير که ده سال پيش از يک کتابخانه دانشگاهی بريتانيا ربوده شده بود، يافت شد.


اف. بی. آی اعلام کرد که يک علاقمند به کتاب اين مجموعه را که مربوط به سال ۱۶۲۳ است در ماه ژوئن به کتابخانه Folger-Shakespeare در واشینگتن واگذار کرده و تقاضا کرده بود تا اصالت آن را مورد آزمايش قرار دهند.


اين کتابخانه يکی از معروف ترين کتابخانه های دنيا است که در آن آثار شکسپير و همچنين آثاری در رابطه با اين شاعر و نمايشنامه نويس بزرگ نگهداری می شوند.


پس از آن که کارشناسان آمريکايی و بريتانيايی درستی اصالت اين مجموعه را تائيد کردند؛ اف. بی. آی و همکارانش در پليس بريتانيا جستجوی خود آغاز کردند.


در پی تحقيقات پليس، مرد مظنون ۵۱ ساله، صاحب کتاب مزبور، آخر هفته گذشته در بريتانيا دستگير گرديد.


اين نسخه اصلی اثر شکسپير به همراه چند اثر ديگر در سال ۱۹۹۸ در حين برگزاری نمايشگاهی از سوی دانشگاه دورهام انگلستان به سرقت رفته بودند.


ويليام شکسپير يکی از بزرگ ترين درام نويسان جهان در ۲۳ آوريل ۱۵۶۴ در استراتفورد-اوپن-آون بريتانيا متولد شد.


از زندگی اين خالق آثار جاودانه ای چون اتللو، مکبث، هاملت، رومئو و ژوليت، شاه لير، تاجر ونيزی، ژوليوس سزار و... آگاهی کاملی وجود ندارد اما آثار ماندگار او پس از گذشت نزديک به چهار صد سال، همچنان در ميان ملت های مختلف جهان خوانده می شوند.


کتاب های او منبع الهام صدها اثر نمايشی و فيلم در کشورهای جهان شده است و همچنان آثار او مرجعی خواندنی برای هنرمندان جهان است.


شکسپير در سال ۱۶۱۶ و در روز تولدش درگذشت.


XS
SM
MD
LG