لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۹

بارش برف در ایران فعالیت ها را «زمینگیر» کرد


مدارش تهران روز یکشنبه تعطیل شد.
مدارش تهران روز یکشنبه تعطیل شد.

بارش برف سنگين در استان های مختلف ايران بسياری از فعاليت ها را به حال تعطيلی درآورد و موجب لغو برخی از پروازهای داخلی شده است.


گزارش های رسيده حاکيست که بارش شديد برف، کولاک و يخبندان سبب شده تا ۱۴ محور جاده ای ايران در استان های تهران، اردبيل، لرستان، هرمزگان، همدان و قزوين مسدود شود و رفت و آمد در ساير راه های کوهستانی و گردنه های برف گير با کندی صورت گيرد.


پليس راه ايران می گويد که به دليل بارش برف حدود ۵۰ خودرو در جاده تهران – شمال زمينگير شده اند و در صورتی که به آنها سوخت و امکانات نرسد احتمال بروز خطر برای سرنشينان آنها وجود دارد.


اين گزارش حاکيست که خودروهای پليس نيز در جاده های استان قزوين نيز در راه مانده اند و يک دستگاه اتوبوس مسافربری نيز در محور فيروزکوه واژگون شده است که سه نفر مجروح برجای گذاشته است.


  • «به دليل بارش برف حدود ۵۰ خودرو در جاده تهران – شمال زمينگير شده اند و در صورتی که به آنها سوخت و امکانات نرسد احتمال بروز خطر برای سرنشينان آنها وجود دارد.»
پلیس راه ایران

سازمان هواشناسی ايران اعلام کرده است که بارش برف در اين کشور تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن دمای هوای ايران بين پنج تا ده درجه کاهش خواهد يافت.


در تهران، برف سنگين سبب شده است تا مدارس اين شهر به حال تعطيل درآيد و پروازهای داخلی به مقصد ۱۶ شهر ايران لغو شود.


سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری گفته است که بسياری از پروازهای داخلی به دليل شرايط بد جوی و نداشتن ديد کافی برای خلبانان و به منظور حفظ جان مسافران اجازه پرواز نيافتند.


رضا جعفر زاده گفته است: شرکت های هواپيمايی به لحاظ عدم امکان نشست و برخاست ايمن هواپيماها در فرودگاه های مقصد امکان پرواز ندارند.


پروازهای داخلی و بين المللی تهران از دو فرودگاه مهرآباد و امام در جاده تهران – قم انجام می شود و بر اساس گزارش منابع ايرانی، پروازهای خارجی نيز به دليل نامساعد بودن شرايط جوی با تاخير مواجه شده اند .


خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، نيز روز يکشنبه گزارش داد که به دليل بارش غير مترقبه برف برگزاری جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز يکشنبه با تاخير يکساعته روبرو شد.


سرد شدن هوای در روزهای اخير و بار شديد برف با قطع گاز در برخی از استان های ايران روبرو شده است و همزمان کمبودهايی در زمينه تامين نيازهای اوليه مردم از جمله نان گزارش شده است.


مقامات جمهوری اسلامی ايران برای تامين کمبود سوخت در کشور تنها خواستار صرفه جويی بيشتر مردم در مصرف گاز شده اند.


XS
SM
MD
LG