لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۱۹

احمد جنتی، «آچار فرانسه آقا»؛ سوژه روز در شبکه‌های اجتماعی


​​شوخی با سن احمد جنتی سال‌هاست که در بین کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی رواج دارد. این بار هم شماری از آنها سن و سال او را دست‌مایه طنز قرار دادند.
​​شوخی با سن احمد جنتی سال‌هاست که در بین کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی رواج دارد. این بار هم شماری از آنها سن و سال او را دست‌مایه طنز قرار دادند.

ریاست جلسه روز شنبه ۲۴ آذرماه ۹۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام را احمد جنتی ۹۲ ساله به عهده داشت.

مجید انصاری عضو این مجمع گفته است که هاشمی شاهرودی رییس مجمع «بیمار» است و حضور ندارد و و در نبود او آیت‌الله موحدی کرمانی جلسات را اداره می‌کنند و از آنجایی که روز شنبه او نیز حضور نداشته، محسن رضایی گفته است جلسه را آیت‌الله جنتی اداره کرد.

احمد جنتی در حالی ریاست جلسه مجمع تشخیص مصلحت را در تازه‌ترین جلسه این مجمع به عهده گرفته است که هم‌زمان رئیس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان هم هست. پس از انتشار این خبر کاربران ایرانی که بارها در شبکه‌های اجتماعی، او، سخنرانی‌ها و سن و سالش را سوژه توئیت‌های خود کرد‌ه‌اند، باز هم او را یکی از موضوعات داغ روز کردند.

کاربری با نام کاربری «مهدی» در صفحه توئیتر خود نوشته است: «الان بعد از رهبر، قدرتمندترین فرد کشور آیت‌الله جنتی هستند که دبیرشورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامه، یعنی کلیه امورات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور با نظر این دو نفر انجام می‌شه که مجموع سن‌شون بیش از ۱۷۰ ساله».

فرشته قاضی، روزنامه‌‌نگار در آمریکا، با اشاره به این‌که شورای نگهبان لوایح مربوط به FATF را رد کرده و مجلس این لوایح رو به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده، نوشته است: «رئیس مجمع، هاشمی شاهرودی مدتهاست بیمار است و حالا که بحث بررسی CFT در مجمع مطرح است احمد جنتی با حفظ سمت دبیری ش.ن می‌نشیند بر ریاست مجمع! رسما دیگه تعارف رو کنار گذاشته‌اند و حفظ ظاهر هم نمی‌کنند».

موضوع تداخل مسئولیت‌ها اما برای کاربران دیگر هم جذاب بوده است.

کاربری به نام «حسین» نوشته است: «طرف رئیس شورای نگهبان هستش، اومده مصوبه مجلس رو بهش ایراد گرفته مصوبه برگشته به مجلس، نماینده‌ها گفتن ایراد وارد نیست، رفته مجمع تشخیص مصلحت حالا خودش شده رئیس مجمع که بین شورای نگهبان و مجلس تعیین تکلیف کنه. بازم یه جوک جدید از نظام ج.ا».

«عصب‌کش اعظم» هم در توئیتر نوشته است: «در شرایطی از ثبات هستیم که اگر جنتی و ولایتی بمیرند نصف پست‌های سیاسی کشور خالی می‌شه».

مهدی مهدوی‌آزاد، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی، هم در این رابطه توئیت کرده است: «برای شناخت اوضاع واقعی رهبر و اعتماد او به اطرافیانش راه دور نروید. همین که یک پیرمرد گیج ۹۲ ساله را در سه مقام کلیدی یعنی دبیر شورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص منصوب می‌کند، یک نشانه بزرگ است».

شوخی با سن احمد جنتی سال‌هاست که در بین کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی رواج دارد. این بار هم شماری از آنها فرصت را غنیمت شمردند و سن و سال او را دست‌مایه طنز قرار دادند.

علی کلایی نوشته است: «و نکته اینجاست که #جنتی از هر جفت اونا [شاهرودی و موحدی کرمانی] هم مسن‌تره! یعنی یکی بره راز زندگی رو ازش بپرسه. چی می‌زنه به خودش تو این سن و سال این‌طوری می‌تونه فعالیت کنه؟! والا مهمه خب!»

عده‌ای هم موضوع جدیدی برای شوخی پیدا کردند: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وضعیت محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع، گفته است: «بنابر دستور پزشک معالج صحبت کردن برایشان خوب نیست».

و پاسخ کاربری با نام اردشیر در توئیتر: «کاش این دکتره بقیه‌شون رو هم یه ویزیتی بکنه».

رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگار، هم توئیت کرده است: «با توجه به اینکه شاهرودی نای حرف زدن ندارد، موحدی‌کرمانی نای نشستن ندارد، جنتی رئیس موقت مجمع تشخیص شد؛ آچار فرانسه آقا».

XS
SM
MD
LG