لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۲

جریمه ۹۰ هزار دلاری سه باشگاه ایرانی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا


کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) سه تیم استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن را به دلیل تخلف خود و هواداران‌ آنها بیش از ۹۰ هزار دلار جریمه کرد.

باشگاه استقلال تهران به دلیل نقض قوانین سازماندهی مسابقه و ازدحام بیش از حد تماشاگران در دیدار با باشگاه العین امارات٬ در مجموع به پرداخت ۲۵ هزار دلار جریمه محکوم شده است.

استقلال همچنین به دلیل نقض قوانین سازماندهی مسابقه و استفاده تماشاگرانش از یک مورد مواد آتش‌زا در دیدار با تیم الریان قطر٬ ملزم به پرداخت ۱۰ هزار دلار شده است.

این باشگاه همچنین به دلیل نقض قوانین سازماندهی مسابقه و پرتاب مواد منفجره به داخل زمین از سوی تماشاگرانش در دیدار با تیم ذوب‌آهن اصفهان٬ به پرداخت ۱۵ هزار دلار جریمه محکوم شده است.

در صورتی که تیم استقلال خواستار تجدیدنظر در این حکم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشود٬ مبلغ یادشده از پاداش این تیم کسر می‌شود.

تیم فوتبال پرسپولیس نیز به ‌دلیل شماره‌گذاری ‌نشدن همه صندلی‌های ورزشگاه و فروش بلیت با شماره صندلی که در تناقض با یکدیگر بودند و نیز نقض قوانین ایمنی و امنیت- با مسدود کردن گذرگاه‌های عمومی ورزشگاه- طی دو دیدار با تیم الجریزه امارات٬ مبلغ ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه شده است.

علاوه بر این٬ پرسپولیس به علت نقص درج اطلاعات روی بلیت‌ها در یکی از بازی‌های خانگی خود با السد قطر مشمول دو هزار دلار جریمه شده و جمعا باید ۲۶ هزار ۵۰۰ دلار به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت کند.

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان هم برای پرتاب مواد محترقه به داخل زمین در بازی با استقلال، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، ۱۵ هزار دلار جریمه شده است.

پیشتر نیز پرتاب نارنجک دستی و اشیاء دیگر به زمین و استفاده از لیزر و طرح شعارهای سیاسی در دیدارهای بین‌المللی از سوی برخی تماشاگران در فوتبال ایران، جریمه‌های سنگینی در پی داشته است.

تازه‌ترین آرای انضباطی این کمیته با پایان دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اعلام شده و هر سه تیم تا یک‌ماه فرصت دارند تا خواستار تجدیدنظر شوند.

با این حال گزارش شده که با توجه به مستندات کمیته انضباطی، درخواست تجدیدنظر این باشگاه‌ها «بی‌ثمر» خواهد بود.

بر اساس آرای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن از زمان آگاهی از رای این کمیته، ۳۰ روز فرصت دارند تا نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

در صورت پرداخت‌نشدن مبالغ جریمه‌ها طی مدت یادشده٬ این جرایم از پاداش اهدایی ای‌اف‌سی به تیم‌ها کسر خواهد شد.

آن‌طور که خبرگزاری‌های ایران نوشته‌اند در صورت تکرار موارد نقض شده، باشگاه‌ها با مجازات سنگین‌تری رو به رو خواهند شد.

با استفاده از گزارش‌های ایسنا و ایرنا و رادیو فردا/ ب.ب/ ک.ر
XS
SM
MD
LG