لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۳

ریزش بهمن در ایتالیا هتلی را مدفون کرد؛ «حداقل سه نفر کشته شده‌اند»


هتل چهار ستاره «ریگوپیانو»در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا و در دامنه یک تپه مرتفع واقع شده است.
هتل چهار ستاره «ریگوپیانو»در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا و در دامنه یک تپه مرتفع واقع شده است.

مقامات ایتالیا روز پنجشنبه ۳۰ دی اعلام کردند پس از وقوع چند زلزله قوی در مناطق مرکزی کشور یک هتل لوکس کوهستانی زیر بهمن رفته و احتمالا حدود ۳۰ نفر در آنجا دفن شده‌اند.

خبرگزاری رویترز از قول رسانه‌های ایتالیایی می‌گوید تا بعد از ظهر پنجشنبه جسد سه نفر از قربانیان پیدا شده است.

اما واحدهای امداد حاضر نشدند در مورد این گزارش اظهار نظر کنند ولی گفتند هنوز از زنده بودن افرادی که زیر بهمن گرفتار شده‌اند نشانه‌ای پیدا نکرده‌اند.

ریزش بهمن شدید در غروب چهارشنبه تمامی این ساختمان چهار طبقه را زیر برف فرو برد و فقط بخشی از سقف و یک ردیف از پنجره‌ها طبقه فوقانی آن از برف بیرون مانده است.

مقامات محلی گفتند در لحظه وقوع این حادثه حدود ۳۰ نفر، از جمله دو کودک در این ساختمان بوده‌اند. حدود ۲۰ ساعت پس از ریزش بهمن فقط چند نفر از جمله دو مردی که در آن لحظات بیرون ساختمان هتل بودند زنده مانده‌اند.

یکی از اعضای واحدهای امداد کوهستانی در محل وقوع حادثه به خبرگزاری رویترز گفت: «ساختمان هتل کاملا ویران شده است. ما مرتب ساکنان ساختمان را صدا کرده‌ایم ولی تا این لحظه هیچ پاسخی نشنیده‌ایم. عملیات حفاری و جستجو برای نجات این افراد را ادامه می‌دهیم».

این هتل در کوهستان‌های مرتفع گران ساسو در ناحیه ابروتزو در مناطق مرکزی ایتالیا قرار دارد.

تصاویر گزارش‌های تلویزیونی نشان می‌دهند که واحدهای امداد توانسته‌اند وارد بخشی از ساختمان شوند که به نظر می‌رسد سالن ورودی هتل است.

به گزارش رسانه‌های محلی تعدادی از تخت خواب‌ها و مبلمان هتل در فاصله چندین متری از ساختمان پیدا شده‌اند. سگ‌های مخصوص تجسس نیز برای کمک به پیدا کردن افرادی که ممکن است هنوز زنده باشند به عملیات نجات پیوسته‌اند.

یکی از افرادی که از این حادثه جان سالم به در برده است به واحدهای امداد گفت: «چون در آن لحظه برای برداشتن چیزی از اتومبیل بیرون رفته بودم زنده ماندم».

به گزارش رسانه‌های ایتالیا همسر و دو فرزند او جز افرادی هستند که زیر آوار مانده‌اند.

خبرگزاری رویترز می‌افزاید پائولو جنتیلونی نخست‌وزیر ایتالیا با تاکید بر اتحاد ملی گفت این کشور به «بلای بی‌سابقه» زمین لرزه و ریزش همزمان برف شدید گرفتار شده است.

ریزش چندین متر برف در کوهستان گران ساسو عملیات نجات را دشوار کرده است. ارتفاع برف در برخی نقاط به پنج متر می‌رسد و برف روبی راه‌های باریک کوهستانی ساده نیست.

اولین گروه امداد با استفاده از اسکی توانست حوالی ساعت ۴.۳۰ بامداد روز پنجشنبه خود را به محل حادثه برساند. پس از روشن شدن هوا هلی‌کوپترها توانستند به سوی این محل پرواز کنند.

به گزارش رسانه‌های محلی هتل چهار ستاره «ریگوپیانو» با ۴۳ اطاق در ارتفاع هزار و دویست متری از سطح دریا و در دامنه یک تپه مرتفع واقع شده است.

ریزش شدید بهمن چند ساعت پس از وقوع چهار زلزله با قدرتی بالای پنج ریشتر در نواحی مرکزی ایتالیا روی داد و به همین دلیل مردم نگران ریزش بهمن بودند.

به گزارش رسانه‌های ایتالیایی، ساکنان این هتل قصد داشتند ساختمان را ترک کنند و منتظر بودند تا خودروهای برف‌روب جاده بین هتل تا اولین روستای منطقه را پاک کنند. اما قبل از آنکه آنها بتوانند هتل را ترک کنند بهمن عظیم فرو ریخت و هتل را زیر کوهی از برف مدفون کرد.

XS
SM
MD
LG