لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۲

بحرین ۱۶۵ شهروند خود را از ایران خارج کرد؛ ۷۷ نفر آنها کرونا دارند


بین ایران و بحرین پروازهای مستقیم وجود ندارد و پرواز مخصوص تخلیه شهروندان بحرینی از ایران توسط وزارت بهداشت آن کشور سازماندهی شده است.
بین ایران و بحرین پروازهای مستقیم وجود ندارد و پرواز مخصوص تخلیه شهروندان بحرینی از ایران توسط وزارت بهداشت آن کشور سازماندهی شده است.

وزارت بهداشت بحرین روز چهارشنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد ۷۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در میان شهروندان آن کشور که از ایران تخلیه شده‌اند شناسايی کرده است. به این ترتیب تعداد مبتلایان به این ویروس در بحرین به ۱۸۹ نفر رسید.

همزمان دو اجلاس کشورهای گروه ۲۰ که قرار بود در عربستان سعودی برگزار شود به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بحرین در ۱۶۵ شهروند آن کشور شناسایی شده است که روز سه‌شنبه با یک پرواز مخصوص از ایران به منامه بازگشتند. پرواز دوم برای تخلیه شهروندان بحرینی از ایران روز پنجشنبه انجام خواهد شد.

دفتر روابط عمومی دولت بحرین در بیانیه‌ای گفت آن عده که مبتلا نیستند فعلا قرنطینه خواهند شد.

بین ایران و بحرین پروازهای مستقیم وجود ندارد و پرواز مخصوص تخلیه شهروندان بحرینی از ایران توسط وزارت بهداشت آن کشور سازماندهی شده است. همزمان با گسترش ویروس کرونا به خصوص در ایران که از نظر تعداد مبتلایان در جهان در رده چهارم قرار دارد، بسیاری از پروازها در منطقه متوقف شده‌ است.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در تمامی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس شناسایی شده ولی تاکنون کسی جان خود را از دست نداده است.

روز چهارشنبه سه مورد جدید در کویت تشخیص داده شد و تعداد مبتلایان در این کشور به ۷۲ نفر رسید.

اجلاس وزرای کشاورزی و منابع آب کشورهای گروه ۲۰ که قرار بود روزهای ۲۷ تا ۲۹ اسفند در عربستان سعودی برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

دو منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفتند که جلسه گروه‌های کاری کشورهای گروه ۲۰ نیز که قرار بود هفته آینده در این کشور برگزار شود فعلا لغو شده است.

عربستان سعودی در سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را برعهده دارد و اجلاس سران کشورهای عضو قرار است ماه نوامبر در این کشور برگزار شود.

رسانه‌های دولتی عربستان سعودی گزارش دادند که روز چهارشنبه یک مسافر مصری مبتلا به ویروس کرونا که از بخش ترانزیت فرودگاه جده به مقصد قاهره سفر می‌کرد شناسایی شده است. به این ترتیب موارد ابتلا در عربستان سعودی به ۲۱ نفر رسید.

دولت عربستان سعودی در چارچوب اقدامات پیشگیرانه، رفت‌وآمد به ناحیه قطیف در شرق این کشور را ممنوع کرده، مراسم حج عمره را فعلا تعلیق و ورود اتباع و مسافران از ۱۴ کشور را ممنوع کرده است. گذرگاه آبی بین این کشور و بحرین نیز از روز شنبه مسدود شده است.

XS
SM
MD
LG