لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۸

انفجارهای افغانستان تلفاتی برجای گذاشت


در چهار ماه آغازين سال جاری ميلادی بيش از ۴۰ حمله انتحاری در افغانستان روی داده که نسبت به فصل اول سال گذشته دو برابر شده است.
در چهار ماه آغازين سال جاری ميلادی بيش از ۴۰ حمله انتحاری در افغانستان روی داده که نسبت به فصل اول سال گذشته دو برابر شده است.

مقامات افغان می گويند در دو انفجار صبح روز يکشنبه در شهر خوست در شرق افغانستان حدود هفت تن کشته و بيش از ۴۰ تن ديگر جراحت برداشته اند.


زمری بشری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان به راديو فردا گفت که در حادثه اول يک بمب کارگذاری شده در يک دوربين فلمبرداری منفجر شد که در پی آن يک تن کشته و هفت تن ديگر مجروح شدند.


اين انفجار در يک بازار فروش کاست های موسيقی روی داد. همه قربانيان انفجار اول، غيرنظاميان افغان بوده اند.


اما انفجار دوم يک حمله انتحاری بوده که در مرکز شهر خوست روی داده است.


سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که پليس به فرد انتحار کننده مظنون شده و دستور توقف وی را داده بود، اما اين فرد پا به فرار گذاشته بود.


آقای بشری اظهار داشت که حين فرار، انتحاری کننده مواد انفجاری خود را در ميان جميعت انبوهی منفجر کرد و موجب کشته شدن شماری از غيرنظاميان شد.


او گفت که در ميان قربانيان اين حمله انتحاری دو پليس نيز شامل اند.


در اين حمله انتحاری پنج تن کشته و حدود ۳۸ تن ديگر زخمی شده اند. سخنگوی وزارت کشور افغانستان وضعيت جسمانی مجروحان را رضايت بخش توصيف کرد.


استان خوست در شرق افغانستان قرار دارد و هم رز با مناطق قبايلی پاکستان است. با تشديد حملات انتحاری در افغانستان ، اين استان همواره آماج حمله کنندگان انتحاری قرار گرفته و در سال جديد بيش از پنج حمله انتحاری در آن روی داده است.


رهبران گروه شورشی طالبان در آغاز سال جديد ميلادی اعلام کرده اند که بيش از دو هزار تن را که آموزش های ويژه ی حملات انتحاری ديده اند، در اخيتار دارند. بر اساس گزارش های منتشره، در چهار ماه آغازين سال جاری ميلادی بيش از ۴۰ حمله انتحاری در افغانستان روی داده که نسبت به فصل اول سال گذشته دو برابر شده است.


در چهار ماه اول سال ۲۰۰۶ ميلادی ۲۵ حمله انتحاری در شهرهای مختلف افغانستان انجام شده بود.


XS
SM
MD
LG