لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

بلر: حزب کارگر باید با شهامت پیش برود


تونی بلر احتمالا در ماه سپتامبر پست نخست وزیری را به وزیر فعلی اقتصاد واگذار می کند.
تونی بلر احتمالا در ماه سپتامبر پست نخست وزیری را به وزیر فعلی اقتصاد واگذار می کند.

تونی بلر که دهمين و آخرين سال نخست وزيری را سپری می کند در نخستين پيام سال جديد از حزب کارگر که خود عضو آن به شمار می رود خواست روش های او را در برنامه های اجتماعی و اقتصاد ميانه رو دنبال کنند .


اين پيام در حالی منتشر می شود که انتظار می رود « گوردون براون» وزير فعلی اقتصاد در ماه سپتامبر پس از بلر به مقام نخست وزيری برسد و در واقع نوعی هشدار يا راهنمايی به اوست که مبادا از شیوه های زمامداری بلر تخطی کند چرا که به باور بسياری از اعضای حزب کارگر ، همين شيوه ها باعث پيروزی اين حزب طی سه دوره متوالی انتخابات از سال ۱۹۹۷ تا کنون شده است .


آقای بلر از اعضای حزب کارگر خواسته است که برای بهتر مقابله کردن با چالش های دهه آينده به روش های ميانه رو تازه بنياد وی تکيه کنند که آميزه ای است از « بلند همتی و اميد » .



آقای بلر از اعضای حزب کارگر خواسته است که برای بهتر مقابله کردن با چالش های دهه آينده به روش های ميانه رو تازه بنياد وی تکيه کنند که آميزه ای است از « همت بلند و اميد »

نخست وزير انگلستان که تعطيلات خود را در آمريکا سپری می کند ضمن اشاره به انتخابات آينده از آن به عنوان « سخت ترين زمان برای هر دولت » نام برد و در عين حال افزود:« نه سال متوالی بر مسند قدرت بودن ! اين موقعيتی است که تا کنون در تاريخ حزب کارگر سابقه نداشته است».


آقای بلر در بخش ديگری از پيام خود گفته است: « حزب کارگر بايد با شهامت پيش برود چرا که کارزار عقايد گوناگون را در پيش روی خود دارد» .



او در پيام خود بار ديگر به علل اصلی موفقيت حزب کارگر می پردازد و تکرار می کند: « بلند همتی و اميد : آميزه ای که پايه موفقيت ما در سه دوره متوالی بود و می رود که پايه چهارمين موفقيت ما شود».


رهبر حزب کارگر ادامه داد: « در سال ۱۹۹۷ قول داديم که آسايش اقتصادی و امنيت اجتماعی را به ارمغان بياوريم و ثابت کرديم که اين دو عامل متمم يکديگرند نه متضاد يکديگر. بر اين باور هستم که اکنون در سال ۲۰۰۷ نشان داده ايم که يک کشور می تواند در آن واحد از آسايش همراه با اميدواری بهره مند باشد» .


بلند همتی و اميد : آميزه ای که پايه موفقيت ما در سه دوره متوالی بود و می رود که پايه چهارمين موفقيت ما شود.
تونی بلر در پیامی به حزب کارگر

وی گفت: «چالش های ده سال اخير با چالش های دهه آينده از يک نوع نخواهند بود همان طور که راه های مقابله با آن ها نيز نمی توانند مشابه باشند. ده سال پيش کمتر کسی سخن از امنيت منابع انرژی پايدار می گفت ، چالش ها و موقعيت های فراهم آمده بر اثر پيشرفت های اقتصادی چين و هند به علاوه پيشرفت های علم ژنتيک نيز کمتر به اذهان ما می توانست خطور کند.»



آقای بلر افزود: « می توانيم شبحی از چالش های رودر روی مان را مشاهده کنيم. ما بايد اقتصادمان را پوياتر و رقابتی تر کنيم . همچنين لازم است از برتری هايمان در عهد علوم بيولوژيک و فنون حفاظت ازمحيط زيست نهايت استفاده را بکنيم و به موازات آن توانايی های اقتصادی و خلاقيت های فنی مان را تعميق بخشيم» .

نخست وزير بريتانيا که در ماه دسامبر گذشته يک سفر شش روزه به شش کشور خاورميانه داشت بر در پيش گرفتن سياست مدارا در اين منطقه تاکيد کرد و قول داد که به تلاش خستگی ناپذير خود برای نهادينه کردن يک صلح پايدار بين اسراييل و دولت خودگردان فلسطين ادامه دهد.


XS
SM
MD
LG