لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

انفجار و آتش سوزی در محله کتابفروشی های بغداد


يک مقام پليس بغداد گفت که اين انفجار در خيابان «متنبی» رخ داد که باعث کشته شدن ۲۶ نفر و مجروح شدن ۵۴ نفر ديگر شد.
يک مقام پليس بغداد گفت که اين انفجار در خيابان «متنبی» رخ داد که باعث کشته شدن ۲۶ نفر و مجروح شدن ۵۴ نفر ديگر شد.

انفجار يک خودرو بمبگذاری شده در محله کتابفروشی های بغداد، پايتخت عراق، ۲۶ کشته برجای گذاشت و باعث آتش سوزی گسترده در مغازه ها و ماشين های اطراف شد.


يک مقام پليس بغداد گفت که اين انفجار در خيابان «متنبی» رخ داد که باعث کشته شدن ۲۶ نفر و مجروح شدن ۵۴ نفر ديگر شد.


به گزارش خبرگزاری رويترز، يک شاهد عينی گفته است که مغازه های زيادی دچار حريق شده و بيش از ۱۵ دستگاه اتوموبيل نيز در آتش می سوزند. اين شاهد عينی خود به چندين زن که غرق خون بودند کمک کرده و آنها را داخل ماشين پليس قرار داده است .


اين انفجار در سومين هفته از عمليات امنيتی مشترک نيروهای ايالات متحده آمريکا و عراقی صورت می گيرد که هدف آن، پاکسازی بغداد از شورشيان و پايان بخشيدن به درگيری های فرقه ای است.


افزايش قابل توجه نيروهای نظامی در مراکز ايست بازرسی و خيابان های بغداد ميزان کشته ها را کاهش داده است ولی به گفته مقامات نظامی آمريکا، خودروهای بمبگذاری شده همچنان يکی از مشکلات به شمار می روند.


اين گزارش حاکيست که خودروی بمبگذاری شده ديگری نيز در حوالی محله کتابفروشی های بغداد منفجر شد که از ميزان تلفات و مجروحان اين حادثه خبری منتشر نشده است .


انفجار روز دوشنبه يکی از مرگبارترين انفجارهای بغداد از ۲۵ فوريه تاکنون است. در انفجار اين روز، يک زن بمبگذار با ورود به دانشکده ای در بغداد بيش از ۴۰ دانشجو را به قتل رساند.


عمليات در شهرک صدر


روز يکشنبه صدها سرباز آمريکايی و عراقی با ورود به شهرک صدر، عمدتا شيعه نشين، جستجوی خانه به خانه در اين منطقه را به دنبال شبه نظاميان آغاز کردند. اما هيچ فردی بازداشت نشد و سلاحی نيز بدست نيامد.


بنا بر گزارش ها، نيروهای امريکايی و عراقی همچنين ايستگاه های بازرسی را نيز در حومه شهرک صدر برپا کرده اند. شهرک صدر مقر اصلی شبه نظاميان وابسته به مقتدی صدر روحانی تندروی شيعه است.


از سوی ديگر، ارتش امريکا روز گذشته اعلام کرد سه سرباز ديگر آمريکايی در زد و خورد های دو روز اخير در استان انبار عراق کشته شده اند.


بنا بر اين گزارش ها دو سرباز روز جمعه و يک سرباز ديگر روز شنبه جان خود را از دست داده اند.


محکوميت يک سرباز آمريکايی


ارتش آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد که يک تکنسين آمريکايی به جرم نگهداری فايل های پورنوگرافی کودکان بر روی لپ تاپ خود به پنج سال زندان محکوم شد. نام اين تکنسين، «پل استراتمن» اعلام شده است .


بر اساس بيانيه ارتش آمريکا، وی روز شنبه در دادگاهی بيرون از شهر بغداد و به اتهام داونلود عکس های پورنوگرافی کودکان از اينترنت محاکمه شده بود .


اين بيانيه می افزايد که اتهام آقای استراتمن، ذخيره ۱۰ عکس و ۱۵ فيلم ويديويی روی لپ تاپ خود در فاصله ماه های ژوئن تا نوامبر ۲۰۰۶ بوده است . اين تکنسين آمريکايی همچنين تنزل درجه يافته است.


XS
SM
MD
LG