لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۲

انفجار در بازار بزرگ تهران دستکم ۳۹ مجروح برجای گذاشت


گزارش‌های رسیده حاکی است که بروز انفجاری در یکی از پاساژهای بازار بزرگ تهران تاکنون ۳۹ مجروح برجای گذاشته است که به گفته سخنگوی اورژانس، حال برخی از آن‌ها وخیم است.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده که این انفجار عصر روز چهارشنبه ۲۶ اسفند در پاساژ سه طبقه قیصریه مربوط به صنف طلافروشان رخ داده است.

ساعاتی پیش، حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران اعلام کرد که شمار مجروحان این حادثه به ۳۹ نفر رسیده است.

وی افزود: «‌۲۴ نفر از این تعداد به بیمارستان سینا و هشت تن به بیمارستان لقمان منتقل شدند. هفت نفر نیز به صورت سرپایی در بیمارستان سیدالشهدا تحت درمان قرار گرفتند که حال برخی از آن‌ها متاسفانه وخیم است».

آقای عباسی انفجار کپسول گاز را عامل این حادثه اعلام کرده است اما حسین ساجدی‌نیا فرمانده پلیس تهران که در محل این حادثه حضور پیدا کرده بود به خبرگزاری فارس گفت احتمالا ترکیبات شیمایی موجب این انفجار شده است.

در همین حال گزارش شده است که سرپرست دادسرای امور جنایی تهران نیز در محل حادثه حاضر شده و دستور بررسی تحقیقات درباره انفجار را صادر کرده است.

گزارش ها حاکی است که خیابان‌های اطراف این پاساژ از سوی پلیس بسته شده‌اند.

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با شبکه دو تلویزیون ایران بدون هیچ توضیحی از بازداشت یک نفر در ارتباط با این انفجار خبر داده است.

به گزارش سایت خبرآنلاین، وی افزوده است: «آخرین اطلاعات، انفجار مواد شیمیایی بوده که احتمالا برای تهیه مواد محترقه چهارشنبه آخر سال بوده است. پیش‌بینی ما تهیه مواد محترقه برای چهارشنبه آخر سال بوده. شاید موفق نشده‌اند.

محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر، نیز به خبرگزاری میزان گفته که به علت تعطیلی بازار، تعداد مجروحان کم بوده است.

وی درباره علت وقوع این انفجار گفته است: «از چندی قبل استفاده از کپسول‌های برش هوا در طلا فروشی‌ها ممنوع اعلام شد اما یکی از طلافروش‌های این پاساژ به دور از چشم بازرسان اتحادیه اصناف و پلیس اماکن از این کپسول استفاده می‌کرد که همین موضوع باعث شد امروز این اتفاق رخ دهد».

XS
SM
MD
LG