لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۴

یک کامیون حامل مهمات نظامی در بزرگراه قزوین - زنجان منفجر شد


عکس سایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به رادیو و تلویزیون ایران از محل انفجار کامیون حمل مهمات در بزرگراه قزوین- زنجان.
عکس سایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به رادیو و تلویزیون ایران از محل انفجار کامیون حمل مهمات در بزرگراه قزوین- زنجان.

رسانه‌های ایران گزارش دادند که انفجار یک کامیون حامل مهمات در بزرگراه قزوین - زنجان باعث مسدود شدن این اتوبان برای ساعاتی و مجروح شدن راننده و یک پلیس شده است.

این حادثه عصر روز پنجشنبه ۳۱ تیر رخ داده است.

به گفته خبرگزاری ایرنا، «صدای مهیب ناشی از این انفجار چندین بار در سطح منطقه شنیده شده است» و شدت انفجار در این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف محل حادثه «به شدت لرزیدند».

همچنین بر اساس فیلمی که از این حادثه منتشر شده، این تریلی در چند مرحله منفجر شده است.

پس از این انفجار، نیروهای پلیس راه مسیر رفت و برگشت در این بزرگراه را مسدود کردند. مقامات پلیس راه اعلام کرده‌اند که پس از ساعاتی این اتوبان بازگشایی شده و تردد در آن جریان دارد.

رضا گروسی، مدیرکل ستاد بحران استانداری قزوین، شایعه کشته شدن دو نفر در این انفجار را تکذیب کرد و گفت که تنها یکی از پرسنل نیروی انتظامی و راننده خودرو مصدوم شده‌اند.

پیمان نامداری، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین، نیز اعلام کرد که راننده این تریلی «در محل مداوا شد» و «یک نفر هم بر اثر ترکش مواد حاصل از انفجار آسیب دیده بود که برای مداوای بیشتر به بیمارستان تاکستان منتقل شد و این فرد نیز پس از درمان از بیمارستان مرخص شده است».

برخی از مقامات استان قزوین علت این حادثه را «ترکیدن لاستیک» تریلی و برخورد آن به گاردریل اتوبان اعلام کرده‌اند.

با این حال محمدرضا حمیدی رییس پلیس راه ایران اعلام کرد که «لاستیک عقب تریلی آتش گرفته و آتش به محموله تریلی منتقل و منجر به آتش‌سوزی محموله تریلی شده است».

به گفته محمد رحمانی، مسول آتش‌نشانی تاکستان، این تریلی حامل «گلوله توپ نظامی» بوده که پس از واژگونی باعث انفجار تریلی شده است.

همچنین به گفته برخی از مقامات محلی، این تریلی از سمت تبریز به سمت تهران در حرکت بوده است.

در همین رابطه، رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه به خبرگزاری فارس گفته است: «این سانحه مربوط به یکی از تریلی‌هایی بود که مقادیری از گلوله‌های توپ متعلق به یکی از یگان‌های سپاه را حمل می‌کرد که این تریلی در اثر ترکیدگی لاستیک و برخورد با گاردریل کنار جاده، بسیار گرم شده و دچار آتش‌سوزی و انفجار می‌شود».

در گزارش رسانه‌های ایران اشاره‌ای به نحوه حرکت این تریلی در اتوبان و اسکورت آن توسط خودروهای مخصوص نشده است.

در قوانین راهنمایی و رانندگی ایران آئین‌نامه‌ای برای حمل مواد خطرناک وجود دارد که در آن شرایطی برای بارگیری این مواد، نحوه حرکت و توقف خودرو و برخی جزئیات دیگر پیش بینی شده است.

XS
SM
MD
LG