لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۲۲

بلغارستان از یک کامیون ایرانی «۲۸۸ کیلوگرم» هروئین ضبط کرد


بلغارستان ظرف سه سال گذشته شاهد افزایش شدید کشف هروئین بوده است.
بلغارستان ظرف سه سال گذشته شاهد افزایش شدید کشف هروئین بوده است.

مقام‌های گمرکی بلغارستان روز پنجشنبه ۲۹ فروردین اعلام کردند که بیش از ۲۸۸ کیلوگرم هروئین از یک کامیون ایرانی ضبط کرده‌اند.

گمرک بلغارستان می‌گوید این بزرگترین مقدار هروئینی است که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون کشف شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، دو مرد- راننده ایرانی و یک تبعه ترکیه- بازداشت و به قاچاق مواد مخدر متهم شده‌اند.

در صورت محکومیت این افراد، ۱۵ تا ۲۰ سال زندان در انتظار آنهاست.

این گزارش می‌افزاید که هروئین کشف شده ۱۴۴ بسته بوده و در کف و سقف یک ماشین رنگ‌پاشی که داخل این کامیون حمل می‌شد جاسازی شده بود.

پلیس می‌گوید این محموله پس از آن کشف شد که کامیون یاد شده روز یکشنبه هنگام ورود به بلغارستان از خاک ترکیه در گذرگاه مرزی جنوب شرقی این کشور، با دستگاه ایکس-ری بازرسی شد.

بلغارستان که به عنوان مسیر مواد مخدر بالکان از خاورمیانه به اروپای غربی شناخته می‌شود، ظرف سه سال گذشته شاهد افزایش شدید کشف هروئین بوده است.

اداره گمرکات این کشور در سال ۲۰۱۸ جمعا ۹۹۴ کیلوگرم هروئین را در گذرگاه‌های مرزی ضبط کرد که نسبت به سال قبل از آن بیانگر ۱۳ درصد افزایش است.

کشفیات پارسال شامل محموله‌ای بزرگ از هروئین در تاریخ اداره گمرک بلغارستان به وزن ۷۱۲ کیلوگرم می‌شود که اکتبر گذشته از دو کامیونِ ایرانی در حال عزیمت به اتریش ضبط شد.

بلغارستان همچنین هفته گذشته ۲۱۰ کیلوگرم کوکائین که به ساحل این کشور در دریای سیاه رسیده بود یا در جلیقه‌های نجات شناور بودند را ضبط کرد. چند روز پیش از آن نیز بسته‌های مشابهی در نوار ساحلی بلغارستان با رومانی کشف شده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه/ ک.ر
XS
SM
MD
LG