لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۱

ابراز نارضایتی «کلونی» از عملکرد سازمان ملل در دارفور


آقای کلونی بازيگر برنده اسکار در ملاقاتی با «کوفی عنان»، دبيرکل سازمان ملل متحد، او را درجريان جزييات سفر اخير خود به چين و مصر گذاشت.
آقای کلونی بازيگر برنده اسکار در ملاقاتی با «کوفی عنان»، دبيرکل سازمان ملل متحد، او را درجريان جزييات سفر اخير خود به چين و مصر گذاشت.

جورج کلونی، بازيگر ۴۵ ساله سينمای آمريکا که برای ياری به منطقه بحران زده دارفور تلاش مي کند پس از سفر به دوکشور چين و مصر که با دولت سودان روابط نزديکی دارند، همراه با پدر روزنامه نگارش، به گفت و گو با مقامات مصری درباره منطقه فقرزده دارفور نشست.


از آغازجنگ های داخلی دراين منطقه از سال ۲۰۰۳ تا کنون بيش از ۲۰۰ هزار نفر کشته و دو ميليون و ۵۰۰ هزار نفر آواره بجای مانده است. این در حالی است که با وجود اعزام هفت هزارنیروی پاسدار صلح از سوی اتحاديه آفريقا، هنوز از قهر و خشونت های اين منطقه کاسته نشده است.


آقای کلونی در بازگشت به لس آنجلس در مقرسازمان ملل متحد در نيويورک در يک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد : « آرزو داشتم امروز در اينجا مي توانستم با قاطعيت بگويم که کار رسيدگی به فجايع انسانی در دارفور درحال پيشرفت و به ثمر رسيدن است . اما متاسفانه همه در اينجا درباره مسايلی مانند این که، چه کسی اين جنگ داخلی را شروع کرده و چه کسی بايد مسووليت آن را به عهده گيرد صحبت مي کنند اما واقعيت اين است که تنها کسانی که از عوارض اين جنگ زجر مي کشند و کشته مي شوند همان مردم بيگناهی هستند که کوچکترين مسووليتی در آغاز اين درگيری ها نداشته اند.»


آقای کلونی بازيگر برنده اسکار در ملاقاتی با «کوفی عنان»، دبيرکل سازمان ملل متحد، او را درجريان جزييات سفر اخير خود به چين و مصر گذاشت. سفری که با همراهی دان چيدل ، بازيگر آمريکايی آفريقايی تبار، جويی چيک، قهرمان اسکيت آمريکا و تلگا لوروپ ، قهرمان المپيک اهل کنيا انجام شد.



بنا بر گفته آقای کلونی، اين چهارتن که در زمان های مختلف در سودان بسربرده اند نه تنها « شهروندانی نگران از اوضاع دارفور، بلکه شاهدان عينی فجايع مرگبار اين ناحيه نيز محسوب مي شوند.»




يکايک ما شاهد بوده ايم که اوضاع ناهنجار دارفور نه تنها بهتر نشده است بلکه مي تواند به مراتب بدتر شود.
جرج کلونی

آقای کلونی در ادامه سخنان خود گفت:« يکايک ما شاهد بوده ايم که اوضاع ناهنجار دارفور نه تنها بهتر نشده است بلکه مي تواند به مراتب بدتر شود. دو و نيم ميليون مردم آواره بدون هيچگونه حفاظت يا کمک رسانی و بی هيچ اميد در اين شرايط دست و پا مي زنند. معدود کمک دهندگان باقيمانده هر روز از منطقه اخراج مي شوند و تنها کاری که از دست مردم بی پناه دارفور برمی آيد تماشای زجر و مرگ عزيزانشان است.»


آقای کلونی بار ديگر از جامعه جهانی خواست که در برابر فاجعه انسانی که در منطقه دارفور رخ مي دهد تنها تماشاگری بی تفاوت نباشند.


دولت سودان تا کنون با اعزام نيروهای «صلحبان» سازمان ملل متحد به دارفور مخالفت کرده است و آن را دخالت در شئون داخلی خود دانسته است و این در حالي است که شبه نظاميان عرب مورد حمايت دولت سودان متهم هستند که در منطقه بحران زده دارفور غيرنظاميان بويژه زنان بی پناه را هدف خشونت و تجاوز قرار مي دهند .


XS
SM
MD
LG