لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۳۸

قطع درخت ۴۰۰ ساله بلوط در ایران برای «انتقام از پلیس راه»


خبرگزاری دولتی ایرنا خبر داد که یک «راننده متخلف»، درخت بلوط ۴۰۰ ساله در جاده «باشت» در جنوب شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد که نیروهای پلیس در سایه آن جاده را «کنترل» می‌کردند، قطع کرده است.

سامان گرجی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهر «باشت» نیز گفت که این درخت شامگاه یکشنبه ۱۲ مهر توسط یکی از رانندگان «متخلف» که از سوی پلیس راهور این شهرستان جریمه شده بود، قطع شده است.

به گفته آقای گرجی، ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بدنبال دستگیری این راننده هستند.

وی جریمه قطع هر درخت بلوط را ۳۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارش خود همچنین خبر داد که یک ماه پیش نیز دو درخت بید «دست کاشت» در دو راهی روستای «حاج خواجه» در ۲۰ کیلومتری «باشت» به دست «رانندگان متخلف» قطع شده بود.

بشیر جانی‌پور فرمانده پلیس‎راه گچساران نیز ۱۵ شهریور امسال در مصاحبه‌ای با وب سایت «دانا» اعلام کرده بود که دو درخت بید در محور گچساران به شیراز و در نزدیکی روستای «خان احمد» که نیروهای پلیس راهور از سایه آن‌ها استفاده می‌کردند به دست «رانندگان متخلف» قطع شده است.

به گفته وب سایت دانا، یک هفته پیش از قطع این دو درخت بید نیز «درخت سرسبز کُناری» در ورودی شهر «لیکک» به همین دلیل قطع شده بود.

برخی رسانه‌های ایران از مخفی شدن نیروهای پلیس راهور در پشت درخت‌ها، تپه‌ها، پیچ‌ها و زیرگذر‌ها برای کنترل تخلفات جاده‌ای گزارش داده‌اند.

XS
SM
MD
LG