لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۲

محمد دادفر، نماینده مجلس ششم امروز به زندان می رود


در اعتراض به اجرای حکم بازداشت محمد دادفر ، جمعی از شخصيت های سياسی، فرهنگی و دانشجويی بيانيه ای صادر کردند.
در اعتراض به اجرای حکم بازداشت محمد دادفر ، جمعی از شخصيت های سياسی، فرهنگی و دانشجويی بيانيه ای صادر کردند.

قرار است امروز ، سه شنبه ، ۲۷ آذر ماه، محمد دادفر نماينده اصلاح طلب مجلس ششم بر اساس حکمی که ۵ سال پيش برای او صادر شده است به مدت ۷ ماه زندانی شود.


در اعتراض به اجرای حکم بازداشت محمد دادفر نماينده اصلاح طلب مجلس ششم جمعی از شخصيت های سياسی، فرهنگی و دانشجويی در بيانيه ای تاکيد کردند: زندانی کردن محمد دادفر تهديد همه نمايندگان منتخب ملت به عدم مصيونيت قضائی است حتی در مواردی که به طرح ديدگاهها تحليل ها و نظراتشان پيرامون امور جاری کشور مربوط می شود.


محمد دادفر، نماينده مردم بوشهر در مجلس ششم به اتهام انتشار مقاله ای تحت عنوان «العاذر نباشيم» در روزنامه همبستگی و انتقاد از قوه قضائيه مبنی بر کم کاری در رسيدگی به حوادث کوی دانشگاه ، ۵ سال پيش به هفت ماه حبس تعزيری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. در آن زمان آقای دادفر مخبر کميسيون اصل ۹۰ مجلس ششم بود .


بهاءالدين ادب، از نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم، با انتقاد از اين اقدام قوه قضائيه می گويد: مسئولان می گويند که آزادی بيان در ايران وجود دارد ولی به نظر می رسد که آزادی پس از بيان نظر وجود ندارد .


به عقيده اين نماينده مجلس ششم، بازداشت محمد داد فر پيامی است به کسانی که برای تحقق مطالبات شهروندی ومدنی مردم تلاش می کنند .



محمد دادفر نماينده اصلاح طلب مجلس ششم ، عضو شورای سياستگذاری سازمان دانش آموختگان ايران ادوار تحکيم وحدت نيز هست .



عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکيم وحدت می گويد: محمد دادفر هم مانند علی اکبر موسوی خوئينی، نماينده پيشين مجلس که اخيرا پس از ماهها زندان آزاد شد، بايد از نظر مسئولان تاوان فعاليت های مدنی و شهروندی خود در مجلس ششم را بپردازد .


XS
SM
MD
LG