لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۶

ناشر دیلی‌میل ۲.۹ میلیون دلار خسارت به ملانیا ترامپ پرداخت می‌‎کند


ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا
ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا

ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا عذرخواهی و پرداخت خسارت از سوی ناشر روزنامه بریتانیایی دیلی‌میل را پذیرفته است که «شایعات بی‌اساسی» را در مورد دوره کار مدلینگ ملینا گزارش کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو طرف در یک بیانیه مشترک گفتند که دیلی‌میل «ادعاهای کاذب» خود مبنی بر اینکه خانم ترامپ «در دوره کار مدلینگ خدمات دیگری هم ارائه می‌کرده است» را پس گرفته و با پرداخت خسارت و هزینه‌های حقوقی پرونده نیز موافقت کرده است.

بر اساس گفته‌های یکی از افراد مطلع از پرونده که حاضر نشد نام او در گزارش قید شود، مجموع رقم مربوط به این پرونده قضایی در آمریکا و بریتانیا حدود ۲.۹ میلیون دلار بوده و در دادگاه برملا نشده است.

ملانیا ترامپ از روزنامه دیلی‌میل در بریتانیا و سایت «میل آنلاین» در آمریکا به خاطر گزارشی که در اوت ۲۰۱۶ منتشر شد شکایت کرد. این گزارش با عنوان «عکس‌های سکسی و سئوالات دردسر آفرین در مورد گذشته همسرش که می‌تواند دونالد ترامپ را به شکست بکشاند» منتشر شد.

در شکایتی که در ماه فوریه به مراجع قضایی نیویورک تسلیم شد وکلای بانوی اول آمریکا مدعی شدند که این گزارش کذب محض است و به قابلیت‌های او برای «فعالیت‌های اقتصادی چند میلیون دلاری» بر اساس شخصیت شناخته شده و «موفقیت‌های او به عنوان یک زن فعال در عرصه‌های اقتصادی» لطمه زده است.

روزنامه دیلی‌میل به عنوان بخشی از این توافق با عذرخواهی گفته است: «ما می‌پذیریم که این اتهامات علیه خانم ترامپ حقیقت ندارد و آنها را پس می‌گیریم».

کاترین اونس، وکیل ناشر روزنامه دیلی‌میل در جلسه دادگاه در لندن گفت این شرکت می‌خواهد «به این موضوع به بهترین نحو خاتمه دهد و از شاکی به خاطر تمامی شرمساری و دردسرهایی که این مقاله ممکن است برای او به وجود آورده باشد، عذرخواهی کند».

رقم توافق مالی برای خسارت بسیار کمتر از آن چیزی است که بانوی اول آمریکا تصور آن را می‌کرد. وکلای مدافع او انتظار داشتند که حداقل مبلغی حدود ۱۵۰ میلیون دلار ‌دریافت کنند.

XS
SM
MD
LG