لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۰

مقام قضایی آذربایجان شرقی از بازداشت شش عضو یک «باند جاسوسی» در تبریز خبر داد


رییس دادگستری استان آذربایجان شرقی این «باند» را یک گروه «تجزیه‌طلب» به نام «گامو» معرفی کرده است.
رییس دادگستری استان آذربایجان شرقی این «باند» را یک گروه «تجزیه‌طلب» به نام «گامو» معرفی کرده است.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی از بازداشت یک «باند جاسوسی» شش نفره در تبریز خبر داده است.

به گزارش روز چهارشنبه ۱۷ شهریور خبرگزاری صدا‌وسیما٬ حکمت‌ علی مظفری این «باند» را یک گروه «تجزیه‌طلب» به نام «گامو» معرفی کرده است.

آن‌طور که آقای مظفری گفته این افراد٬ «اسناد طبقه‌بندی شده نظامی و اقتصادی را جمع‌آوری می‌کردند و در اختیار دشمنان نظام قرار می‌دادند».

رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی جزئیات بیشتری درباره اعضای این گروه و نحوه بازداشت آنها ارائه نکرده است.

به دنبال اظهارات علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی، مبنی بر تلاش آمریکا برای «نفوذ» به ایران٬ مقام‌های نظامی و قضایی جمهوری اسلامی به طور مکرر نسبت به فعالیت جاسوسان در ساختارها و نهادهای دولتی هشدار می‌دهند.

آنها و شماری از نمایندگان تندرو مجلس به تازگی نسبت به حضور افراد دوتابعیتی در ادارات دولتی اشاره کرده‌اند و خواستار اخراج آنها از دستگاه‌های دولتی شده‌اند.

حسین نقوی حسینی، نماینده محافظه‌کار مجلس، به تازگی گفته که مسئولان اطلاعات سپاه پاسداران در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرده‌اند که افراد دوتابعیتی «مورد توجه» سرویس‌های اطلاعاتی خارجی قرار دارند.

آقای نقوی حسینی به نقل از مسئولان سپاه که به نام و رده آن اشاره‌ای نکرده٬ افزوده که «افراد دو تابعیتی مورد توجه جدی سرویس‌های اطلاعاتی دشمن هستند و در پروژه نفوذ به کار گرفته می‌شوند و نمونه‌های مختلف به کار گرفته شده، دارای تابعیت مضاعف هستند».

جواد کریمی قدوسی٬ دیگر نماینده مجلس هم اوایل شهریورماه گفته بود که جمهوری اسلامی بیشترین «ضربه» را از «نفوذ افراد دو تابعیتی» به وزارتخانه‌های «مهم» خورده و به همین دلیل «دستگاه‌های امنیتی دنبال شناسایی این افراد هستند».

XS
SM
MD
LG