لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۷

استقرار هواپیماهای جنگی آمریکا در ترکیه


آمريکا ۱۶ فروند نوع پيشرفته هواپيمای جنگی اف ۱۶ در پايگاه انجرليک مستقر کرده است
آمريکا ۱۶ فروند نوع پيشرفته هواپيمای جنگی اف ۱۶ در پايگاه انجرليک مستقر کرده است

دولت ترکيه مي گويد استفاده مجدد هواپيماهای جنگی آمريکا از پايگاه انجرليک در راستای برگزاری مانور مشترک و آموزش نيروی هوايی ترکيه است. اما رسانه های مستقل ترکيه ادعا مي کنند که دليل استفاده دوباره آمريکا از این پايگاه هوايی ، پيشگيری از مداخله ايران و سوريه در امور عراق است .


به گزارش آژانس خبرترک ، آمريکا برای اعمال فشار بيشتر بر جمهوری اسلامی ۱۶ فروند نوع پيشرفته هواپيمای جنگی اف ۱۶ و هواپيماهای تجسسی آواکس را در پايگاه انجرليک مستقر کرده است .


روز چهارشنبه گذشته ، ۲۴ فروند هواپيمای جنگی، جاسوسی و باربری آمريکا پس از سه سال در پايگاه هوايی انجرليک در آدانا واقع در جنوب ترکيه بر زمين نشستند .


آژانس خبرترک استفاده دوباره آمريکا از پايگاه انجرليک را در نتيجه استراتژی جديد آمريکا در عراق مي داند که بر اساس آن فعاليت های ايران و سوريه در عراق تحت نظر قرار خواهد گرفت . زيرا به گفته جرج بوش رييس جمهور ی آمريکا، ايران و سوريه منافع نيروهای ائتلاف در عراق را به مخاطره می اندازند .


بنابراين گزارش دستگيری ۵ مأمور امنيتی ايران در اربيل هم بايد در همين راستا مورد ارزيابی قرار گيرد .


به نوشته روزنامه صباح ، چاپ آنکارا ، پس از سه سال استفاده دوباره جنگنده های آمريکايی از انجرليک نشان مي دهد که فشارهای آمريکا بر ايران روز به روز افزايش می يابد .


این در حالی است که دولت ترکيه برگزاری مانور نظامی مشترک و امور آموزشی را دليل ورود هواپيماهای آمريکا به انجرليک توصيف کرده و ادعای رسانه های مستقل اين کشور را رد کرده است .


XS
SM
MD
LG