لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۱

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا؛ السد قطر حریف پرسپولیس شد


دیدار تیم‌های السد قطر و استقلال ایران از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید. با این نتیجه، السد راهی مرحله نیمه نهایی شد.

برنده دیدار السد با پرسپولیس ایران از مجموع دو بازی رفت و برگشت، راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌شود تا برای تصاحب جام قهرمانی مقابل نماینده شرق آسیا بایستد.

پرسپولیس دهم مهر در دوحه به مصاف السد می‌رود و اول آبان‌ هم بازی برگشت در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

سرخپوشان در دیدار رفت کمال کامیابی‌نیا، محمد انصاری و برانکو ایوانکوویچ را به خاطر محرومیت در اختیار نخواهند داشت.

بازی رفت استقلال و السد قطر در تهران با نمایش ضعیف آبی پوشان و با نتیجه سه بر یک به سود السد تمام شده بود.

استقلال در ورزشگاه جاسم بن حمد نمایشی متفاوت را ارائه کرد و اگر ده نفره نمی‌شد، شانس صعود داشت و دست کم می‌توانست پیروزی‌اش را حفظ کند.

دروازه استقلال در دقیقه ۲۷ توسط اکرم عفیف باز شد اما شش دقیقه بعد روح‌الله باقری که در دیدار رفت حضور نداشت، گل مساوی را به ثمر رساند.

در دقیقه ۴۹ مرتضی تبریزی از روی ارسال اسماعیلی و با ضربه سر توانست گل دوم را بزند و استقلال را پیش بیاندازد. از این لحظه، استقلال به یک گل دیگر نیاز داشت تا بازی به وقت اضافه برود.

اما اخراج روزبه چشمی و گل دقیقه ۹۱ بغداد بونجاح از روی نقطه پنالتی باعث شد آبی پوشان با وجود نمایش خوب و هجومی‌شان از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند.

اگر استقلال صعود می‌کرد، نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا تبدیل به شهرآورد تهران می‌شد تا پرسپولیس با استقلال در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف هم بروند.

مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی (اللهیار صیادمنش) طارق همام (وریا غفوری) مرتضی تبریزی و روح‌الله باقری (آرمین سهرابیان) بازیکنانی بودند که وینفرید شفر به میدان فرستاد.

استقلال تا پیش از اخراج چشمی کنترل بازی را در اختیار داشت و موقعیت‌های فراوانی را رقم زد. این در حالی است که السد ستارگان سرشناسی چون ژاوی هرناندز، گابی و بغداد بونجاح را در اختیار دارد.

روند حملات استقلال پس از اخراج چشمی مختل شد و گل تساوی را هم دریافت کرد تا بیش از پیش حسرت اتفاقات بازی رفت را بخورد.

پس از دریافت گل تساوی، علی کریمی ستاره استقلال در این بازی با ضربه زیبای ایستگاهی، تیر دروازه السد را به لرزه درآورد و بداقبال بود که توپش وارد دروازه نشد.

شفر بعد از حذف استقلال در نشست خبری گفت: «تیم ما وقتى ده نفره بود شانس‌هاى خوبى داشت تا گل بزند و به بازی برگردد. اخراج چشمی کارمان را سخت کرد اما امروز با صد درصد وجودمان براى استقلال و هواداران جنگیدیم».

XS
SM
MD
LG