لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۰

توقف دوباره استقلال و شعار «حیا کن رها کن» برای وینفرید شفر


از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران در تبریز به مصاف ماشین‌سازی رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد.

با این نتیجه، استقلال دومین دیدار متوالی لیگ برتر را بدون گل زده به پایان رساند تا با ۱۵ امتیاز در رده ششم جدول بایستد. اگر سایپا از سپاهان امتیاز بگیرد، استقلال یک رده دیگر سقوط خواهد کرد.

پیکان با یک بازی کمتر در جایگاه پنجم است و پرسپولیس با دو بازی کمتر و دو امتیاز بیشتر، رتبه چهارم را در اختیار دارد.

پدیده مشهد با ۲۶ امتیاز، صدرنشین قاطع لیگ برتر است. سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز در رده‌های بعدی قرار دارند.

انتهای جدول به نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رشت تعلق دارد. گرچه هر دو تیم با کسب پیروزی در هفته‌ای که گذشت، موقعیت خود را بهبود بخشیدند و امیدوارند با تکرار برد، از کف جدول جدا شوند.

استقلال در ادامه روند انتقاد برانگیز خود، این بار در ورزشگاهی که سکوهای خالی فراوانی داشت به یک بازی بدون برد و بدون گل دیگر رضایت داد.

ماشین‌سازی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی می‌توانست روی دو اشتباه سهرابیان به گل برسد اما موسوی و خالقی‌فر با شتابزدگی، از باز کردن دروازه رحمتی بازماندند.

مهم‌ترین موقعیت استقلال را قائدی به دست آورد و با دروازه‌بان تک به تک شد اما ضربه‌اش را با تعلل نواخت و فرناندو دی خسوس آن را دفع کرد.

علی کریمی که چند بازی را به خاطر مصدومیت کمر از دست داده، این بار به دلیل آسیب‌دیدگی کتفش زمین را در همان نیمه نخست ترک کرد. رحمتی هم با مصدومیت به بازی ادامه داد.

در نیمه دوم نیز دو تیم صاحب موقعیت شدند اما در فروپاشی دروازه یکدیگر توفیقی نیافتند و امتیازات بازی را تقسیم کردند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان از ماشین‌سازی که مقابل تیم سابقش حاضر شده بود، با انگیزه‌های فراوانش روز موفقی را پشت سر گذاشت.

تماشاگران استقلال در این بازی هم مانند دیدار با سایپا، پس از سوت داور شعار «حیا کن رها کن» را سر داده و خواهان برکناری شفر از سرمربیگری استقلال شدند.

مهدی رحمتی، محمد دانشگر، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، فرشاد محمدی‌مهر، فرشید باقری، علی کریمی (رضا آذری) طارق همام، الله‌یار صیادمنش (میثم تیموری) مهدی قائدی (جابر انصاری) و مرتضی تبریزی یاران استقلال در ورزشگاه بنیان دیزل بودند.

رضا مهاجری در پایان بازی در یک نشست خبری گفت: در این جنگ نابرابر، چهار فرصت گلزنی داشتیم اما بازیکنان استفاده نکردند. کسب این تعداد موقعیت مقابل استقلال و پرسپولیس خیلی خوب است و به نظرم رحمتی بهترین بازیکن میدان بود.

سرمربی ماشین‌سازی گفت: از وقتی نام تیم از گسترش به ماشین‌سازی تغییر کرد هواداران بیشتری داریم. شش بازیکن استقلال در بازی‌های قبل به میدان نرفته و دست‌شان برای استفاده از بازیکنان جدید باز بود. دست بازیکنانم را می‌بوسم که از جان مایه گذاشتند.

وینفرید شفر نیز در این نشست خبری گفت: پژمان منتظری را چند هفته است در اختیار نداریم. با مصدومیت علی کریمی و محرومیت وریا غفوری، این تساوی قابل قبول بود. در نیمه دوم تبریزی موقعیت خوبی داشت اما نمی‌دانم چرا صیادمنش در مسیر او قرار گرفت.

سرمربی استقلال یادآور شد: سهرابیان و دانشگر برای نخستین بار کنار هم بازی می‌کردند. نمی‌دانم در تهران این حرف‌های مرا می‌فهمند یا نه. فوتبال ریاضی نیست که معادله بگذارید و از آن نتیجه بگیرید. تیموری و آذری تازه به تیم اضافه شدند. باید صبر داشته باشیم.

نصرالله عبداللهی مدیر فنی استقلال در واکنش به شعار هواداران برای جدایی شفر، به خبرنگاران گفت: با شفر قرارداد داریم. یک مقدار باید تیم را تقویت کنیم. چند بازیکن مصدوم هم داریم. همه در باشگاه در تلاش‌اند تا مشکلات را حل کنند.

سرمربی پیشین استقلال درباره مشکل دستیار مجرب برای شفر گفت: «ایشان به دستیار احتیاج ندارد. دستیار را باید خود سرمربی انتخاب کند. وقتی بازیکنان مصدوم برگردند و چند بازیکن به تیم اضافه شوند وضعیت بهتر می‌شود».

از رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر، دیدار پرسپولیس و ذوب آهن به خاطر بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده است.

آخرین بازی این هفته را روز جمعه سپاهان مقابل سایپا برگزار می‌کند و در صورت پیروزی، به یک امتیازی پدیده مشهد در جایگاه نخست جدول خواهد رسید.

XS
SM
MD
LG