لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۹

شکست سنگین استقلال در قطر؛ توقف پرسپولیس در تهران


در گروهی که تیم‌های قدرتمند الهلال عربستان و العین امارات نیز حضور دارند، استقلال روبروی میزبانش الدحیل با سه گل شکست خورد.
در گروهی که تیم‌های قدرتمند الهلال عربستان و العین امارات نیز حضور دارند، استقلال روبروی میزبانش الدحیل با سه گل شکست خورد.

هر سه نماینده فوتبال ایران در گام اول از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا مقابل رقبای خود از کسب پیروزی بازماندند.

استقلال در قطر با سه گل مغلوب الدحیل شد. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در برابر پاختاکور ازبکستان به تساوی رسید. ذوب آهن هم روز دوشنبه در خانه مقابل الزورا از عراق بدون گل متوقف شده بود.

استقلال فصل گذشته به قهرمانی جام حذفی رسید تا سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را کسب کند.

در گروهی که تیم‌های قدرتمند الهلال عربستان و العین امارات نیز حضور دارند، استقلال روبروی میزبانش الدحیل با سه گل شکست خورد.

روی فاریا دستیار سابق مورینیو هدایت الدحیل را به عهده گرفته است. تیمی که در نیمه اول و در غیاب معز علی، آقای گل جام ملت‌های آسیا، نتوانست از خط دفاع استقلال عبور کند.

در نیمه دوم با درخشش مهدی بن عطیه، یوسف العربی و علی عفیف، روند بازی دگرگون شد. الدحیل به برتری کامل دست یافت و سه بار دروازه کاپیتان مهدی رحمتی را باز کرد.

محمد دانشگر، پژمان منتظری، وریا غفوری (خسرو حیدری) آرمین سهرابیان، فرشید باقری، امید نورافکن (ایسما) داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی، پاتوسی و گادوین منشا سایر بازیکنان استقلال در این دیدار بودند.

بن عطیه بازیکن سابق بایرن مونیخ و یوونتوس سوای گلی که زد، برتری در چهار نبرد تن به تن، ۴۶ پاس دقیق، سه توپ بلند صحیح، چهار دفع توپ، دو بار جلوگیری از گل و یک تکل موفق را در آمار درخشانش ثبت کرد.

فلیکس سانچز سرمربی شگفتی‌ساز تیم ملی قطر، همچون سایر دیدارها که همواره در ورزشگاه حاضر می‌شود این بار هم از نزدیک به تماشای بازی نشست.

وینفرید شفر درباره شکست سنگین تیمش گفت: «در مرکز زمین پاس‌های کوتاه زیادی به هم دادیم و آنها شانس پرس و توپ‌گیری داشتند. باید بازی را بیشتر به کناره‌ها می‌بردیم. بعد از دریافت گل، اعتماد به نفس ما پایین آمد».

تساوی پرسپولیس

در ورزشگاه آزادی تهران، پرسپولیس که نایب قهرمان فصل پیشین لیگ قهرمانان آسیاست مقابل پاختاکور ازبکستان به تساوی یک بر یک رسید.

علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال حسینی، محمد نادری
بشار رسن (سروش رفیعی) احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، ماریو بودیمیر (سیامک نعمتی) و علی علیپور ترکیب سرخپوشان را تشکیل می‌دادند.

در شروع مسابقه اشتباه خلیل‌زاده باعث شد که بیکمائف موفق شود دروازه پرسپولیس را باز کند. گلی که کارشناسان داوری معتقدند در شرایط آفساید به ثمر رسید.

علی خسروی در این باره به تلویزیون ایران گفت: «گل پاختاکور هم خطا و هم آفساید بود. از کنفدراسیون آسیا تعجب می‌کنم چرا داوری را که به خاطر ضعف از جام ملت‌ها کنار گذاشتند، در لیگ قهرمانان مورد استفاده قرار می‌دهد؟»

پرسپولیس در همان نیمه نخست توانست گل خورده را جبران کند. ماریو بودیمیر مهاجم اهل کرواسی که از دینامو زاگرب به پرسپولیس پیوسته، اولین گلش را برای تیم جدید به ثبت رساند.

پرسپولیس در ادامه بازی، در پایه‌ریزی حملات دامنه‌دار و خطرآفرینی روی دروازه حریف ناموفق بود و توپی از خط دروازه‌ها نگذشت.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری گفت: همیشه بازی اول سخت است. پاختاکور هشت ملی‌پوش دارد و اگر تمرکز می‌کردند می‌توانستند خطرناک‌تر هم باشند. ۱۶ شوت زدیم که آمار خوبی است اما سخت است که شوت‌ها از میانه میدان گل شود.

XS
SM
MD
LG