لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۲

برتری تیم فوتبال استقلال مقابل سایپا در روز اخراج جاسم کرار


در ادامه هفته نوزدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، استقلال در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف سایپا رفت و موفق شد دومین پیروزی متوالی‌اش را کسب کند. این بازی با برتری ۱-۰ آبی‌پوشان خاتمه یافت تا شاگردان امیر قلعه‌نویی با ۳۴ امتیاز و یک بازی بیشتر به رده دوم صعود کنند.

اگر روز جمعه فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز مقابل رقبای خود به پیروزی برسند، استقلال در جایگاه چهارم قرار خواهد گرفت. گل این تیم مقابل سایپا را سجاد شهباززاده در چهل و پنجمین دقیقه به ثمر رساند.

لحظاتی پیش از گلزنی استقلال، شوت میلاد میداودی مهاجم پیشین این تیم که حالا برای سایپا بازی می‌کند را محسن فروزان با کمک تیر دروازه به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۷۷ برخورد امیرحسین صادقی در محوطه جریمه باعث مصدومیت شدید بازیکن سایپا شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. رضا غیاثی رییس سابق کمیته داوران گفته داور باید صادقی را اخراج می‌کرد و نقطه پنالتی را به سود سایپا نشان می‌داد. اما فغانی که هفته گذشته فینال جام ملت‌های آسیا را قضاوت کرده بود، رای به ادامه بازی داد.

در ادامه مسابقه جاسم کرار ستاره عراقی خط میانی استقلال کارت قرمز گرفت تا تیمش ۱۰ نفره شود. او بعد از اخراج حاضر نشد از میدان خارج شود و به شدت معترض بود. سرانجام با اعتراض و سماجت هم‌تیمی‌هایش، ضمن لگد زدن به بطری‌های آب زمین را ترک کرد.

میرشاد ماجدی در این باره به خبرنگاران گفت: من به عنوان سرپرست تیم، ابلاغ می‌کنم که کمیته انضباطی پیرامون این رفتار کرار تصمیم بگیرد.

در ترکیب استقلال محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، میلاد نوری (دقیقه ۶۱ محمدرضا خرسندنیا)، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، جاسم کرار، سجاد شهباززاده، آرش برهانی (دقیقه ۸۸ هاشم بیک‌زاده) و رضا عنایتی بازی کردند.

سرمربی استقلال در پایان بازی گفت: از جاسم کرار گله‌مند هستم، نباید کارت زرد دوم را می‌گرفت. به جز ضربه میداودی که توپ را به تیرک زد، کنترل بازی در اختیار ما بود. مالکیت توپ را آن‌ها داشتند اما ما بر بازی مسلط بودیم.

مجید جلالی سرمربی سایپا هم گفت: در نیمه اول در یک بازی یکطرفه گل خوردیم و در نیمه دوم هم مسلط بر توپ و میدان بودیم. من با این تبعیض‌ها کنار آمدم اما شرایط برابر نیست. ‌از نظر میزبانی امروز دیدید که هواداران میهمان بیشتر بودند. این غیرمنصفانه است.

در دیگر بازی برگزار شده، سپاهان و نفت در ورزشگاه فولادشهر و در حضور حدود ۲۵۰۰ تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

هادی عقیلی در دقیقه ۱۱ از روی نقطه پنالتی دروازه نفت را باز کرد. در نیمه دوم عباس بوعذار در دقیقه ۷۸ موفق شد گل تساوی را بزند. این در حالی بود که نفت از دقیقه ۶۳ با اخراج حاج‌محمدی ۱۰ نفره شده بود اما شاگردان حسین فرکی نتوانستند نتیجه را در برابر تیمی که یک بازیکن کمتر داشت، حفظ کنند.

نفت با این تساوی ارزشمند ۳۵ امتیازی شد و در صدر باقی ماند. سپاهان هم با ۳۴ امتیاز موقتاً به رده سوم صعود کرد. در پایان این دیدار، جمعی از هواداران سپاهان ضمن شعار علیه فرکی، به تشویق سرمربی نفت پرداختند.

حسین فرکی درباره شعارهای هواداران گفت: گاهی زود عصبی می‌شوند و شعارهایی علیه مربی و بازیکنان می‌دهند. انتظار داریم صبر بیشتری داشته باشند. قرار نبود با بردن نفت قهرمان شویم یا با شکست در این بازی قهرمانی را از دست بدهیم. آدم باید طوری رفتار کند که اگر تیمش قهرمان شد از شعارهایی که داده شرمنده نشود.

علیرضا منصوریان سرمربی نفت هم به خبرنگاران گفت: تیم‌های ۱۰ نفره عقب می‌نشینند اما تیم ما بعد از ۱۰ نفره شدن، انرژی بیشتری گرفت. ما نسل بعد از فرکی هستیم و از افرادی مثل او الگو می‌گیریم. مردم باید آستانه تحملشان را بالا ببرند. برخی شعار‌ها از هواداران سپاهان بعید بود.

XS
SM
MD
LG