لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۷

استقلال در زمین برفی تبریز به سه گل با برتری رسید


استقلال در نخستین بازی از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران روز چهارشنبه در دیداری برتر موفق شد که ماشین‌‌سازی تبریز را در ورزشگاه «یادگار امام» با سه گل شکست دهد.

این نتیجه، سومین برد متوالی استقلال بود که باعث شد با یک بازی بیشتر نسبت به ذوب آهن اصفهان، به رده سوم صعود کند.

بازی ماشین‌سازی و استقلال در شرایط نامساعد جوی برگزار شد. بارش برف، زمین را کاملاً سفیدپوش کرده بود و سرمای منفی شش درجه کار را برای هر دو تیم مشکل می‌کرد.

سایت ورزش سه در این باره نوشته است: «شدت بارش برف طوری بود که خطوط زمین به سختی قابل تشخیص بود. مسئولین ورزشگاه به دلیل نداشتن پارو، از جاروی رفتگری استفاده کردند».

علی قربانی، مجتبی حقدوست و امید نورافکن زننده سه گل آبی‌پوشان به حریف ته جدولی‌شان بودند.

استقلال حالا برای نخستین بازی آسیایی، با روحیه‌ای خوب مهیای دیدار با السد قطر خواهد شد.

در این بازی صدها نفر با وجود سرمای شدید و وضعیت نامناسب سکوها، تماشاگر مسابقه بودند.

امین حاج‌محمدى و فردین عابدینى بازیکنان سابق استقلال همراه با پیام صادقیان و حمیدرضا على عسگر بازیکنان پیشین پرسپولیس، انگیزه‌های فراوانی برای درخشش مقابل استقلال داشتند اما نتوانستند خللی در روند بازی تیم مهمان ایجاد کنند.

سرمربی ماشین‌سازی درباره بازی تیمش گفت: سکوت ما علامت تسلیم شدن است. حرفی برای گفتن نداشتیم، سه گل خوردیم، تحقیر شدیم و کتک خوردیم. به جز صادقیان در نیمه اول و حاج‌محمدی، هیچ‌کدام از بازیکنان‌مان یک کار ساده فوتبالی انجام ندادند.

فرهاد کاظمی در ادامه گفت: «متاسفانه انگار بازیکنان ماشین‌سازی نمی‌دانند کجا بازی می‌کنند. بدترین روز تاریخ ورزشی من بود. هیچی نداشتیم که از آن حرف بزنم و بخواهم از عملکرد تیم دفاع کنم. اگر چند بازیکن بیرون بنشینند شرایط بهتر می‌شود».

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، لئاندرو پادووانی، رابسون، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، امید ابراهیمی، امید نورافکن، بهنام برزای، خسرو حیدری (میعاد یزدانی)، مجتبی حقدوست (فرشید باقری) و علی قربانی (محسن کریمی) به میدان رفتند.

امید نورافکن بازیکن نوزده ساله استقلال، در این بازی نیز مانند هفته‌های اخیر جلوه‌ای پرفروغ داشت. او چپ‌ پا است و در پست هافبک دفاعی، جزو شاخص‌ترین پدیده‌های این فصل از لیگ برتر بوده.

نورافکن برای ثبت گل اول، از سمت راست پاس زیبایی به علی قربانی داد تا تیمش پیش بیافتد. گل سوم را نیز خودش به ثمر رساند.

شاگردان علیرضا منصوریان در طول ۹۰ دقیقه فقط یک موقعیت گل به حریف‌شان دادند.

او به خبرنگاران گفت: «بازی سختی با السد داریم و باید حافظ منافع ایران باشیم. بازیکنان ما باید در برابر ژاوی بازی کنند. امیدوارم همین‌گونه ادامه دهیم. نباید رویاپردازی کنیم. باید به این فکر کنیم که خوب بودن این تیم، آینده فوتبال ایران است».

در مهم‌ترین بازی از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، در جدال صدرنشینان، یکشنبه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در برابر تراکتورسازی تبریز قرار می‌گیرد.

ذوب آهن برای پس گرفتن رتبه سوم از استقلال، پنجشنبه میزبان صبای قم است. پیکان و سپاهان هم که به ترتیب در رده‌های ششم و پنجم قرار دارند، روز پنجشنبه روبروی هم قرار می‌گیرند.

XS
SM
MD
LG