لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۹

استقلال با گل کاوه رضایی از شکست برابر لکوموتیو ازبکستان گریخت


استقلال تهران از دور چهارم لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه لکوموتیو ازبکستان مقابل لکوموتیو تاشکند به تساوی تساوی یک بر یک رسید.

آبی‌پوشان ایران با این تساوی، صدرنشینی خود را در گروه نخست رقابت‌ها حفظ کردند. استقلال در صورت شکست نیز با تساوی احتمالی التعاون عربستان و الاهلی امارات، از بخت تداوم صدرنشینی برخوردار بود.

ابتدا لکوموتیو میزبان در نیمه نخست با پاس زیبای جلال‌الدین ماشاریپوف و گلزنی مارات بیکمائف پیش افتاد.

استقلال تقلای فراوانی برای فرار از شکست بروز داد و سرانجام در دقیقه ۸۶ کاوه رضایی توانست تیمش را از شکست نجات دهد. گلی که باعث شد آبی پوشان حاشیه امنیت نسبی خود را در صدر جدول گروه حفظ کنند.

کاوه رضایی در دقیقه ۹۴ می‌توانست تیمش را به هر سه امتیاز بازی برساند اما ضربه ایستگاهی زیبایی که از زاویه بسته نواخت، به تیر دروازه خود و راهی به چارچوب نیافت.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، رابسون، پادوانی، وریا غفوری (خسرو حیدری) میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، محسن کریمی (جابر انصاری) علی قربانی (بهنام برزای) و کاوه رضایی به میدان رفتند.

استقلال این هفته در لیگ برتر فوتبال ایران هم مقابل گسترش تبریز، شکست یک بر صفر را با گلزنی امید ابراهیمی و تساوی یک بر یک عوض کردند.

آبی پوشان در ۱۴ بازی آخرشان از لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، فقط یک شکست در امارات مقابل الاهلی متحمل شده‌اند. بازی بعدی استقلال، در تهران مقابل الاهلی خواهد بود.

علیرضا منصوریان در پایان بازی گفت: در ۳۰ دقیقه اول، لکوموتیو بازی قوی و با هدفی ارائه کرد اما در نیمه دوم تیم برتر بودیم و می‌توانستیم گل پیروزی را هم بزنیم که به تیر خورد. در نهایت از نتیجه راضی هستیم.

سرمربی استقلال یادآور شد: همه تیم‌ها شانس صعود دارند و رقابت برای صعود تا هفته آخر ادامه خواهد داشت.

سرمربی لکوموتیو ازبکستان هم در نشست خبری گفت: «فقط سه دقیقه کم آوردیم. اقداماتی که انجام دادیم برای حفظ نتیجه مناسب نبود و تمرکز کافی نداشتیم. عذرخواهی می‌کنم و در آینده برای کسب برد تلاش خواهیم کرد».

به این ترتیب در دور چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان ایران هنوز موفق به کسب پیروزی نشده‌اند.

پرسپولیس در برابر الریان قطر به تساوی بدون گل رسید. استقلال خوزستان مقابل میزبانش لخویا (قطر) شکست خورد و دیدار استقلال تهران هم در برابر لکوموتیو تاشکند مساوی شد.

ذوب آهن اصفهان آخرین تیم ایرانی است که به میدان خواهد رفت و در فولادشهر، مقابل بنیادکار ازبکستان قرار می‌گیرد.

ذوب آهن در بازی رفت توانست بنیادکار را شکست دهد. این تنها پیروزی ذوب آهن در فصل جاری لیگ قهرمانان بوده و حالا برای بهبود وضعیت در جدول، به هر سه امتیاز بازی خانگی مقابل نماینده ازبکستان احتیاج دارد.

XS
SM
MD
LG