لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۶

میلیاردر برندهای لوکس «زیان‌دیده‌ترین فرد در جهان بر اثر کرونا است»


برنار آرنو، مدیر ۷۱ ساله شرکت LVMH
برنار آرنو، مدیر ۷۱ ساله شرکت LVMH

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است برنار آرنو، مالک و رئیس برند «لویی‌ویتون» و سایر برندهای لوکس که از او به عنوان ثروتمندترین فرد اروپا یاد می‌شود، بیش از هر کس دیگر در جریان بحران کرونا پول از دست داده است.

شرکت عظیم LVMH که شرکت مادر بیش از ۷۰ برند از جمله لویی‌ویتون، دیور، هِنِسی و فِندی است، در بحران کرونا میلیاردها دلار زیان دیده.

به نوشته بلومبرگ، ارزش شرکت لویی‌ویتون در جریان بحران کرونا ۱۹ درصد سقوط کرده و مالک این شرکت بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌اش را از دست داده است.

رقم ۳۰ میلیارد دلار بیشترین زیان در جهان برای یک نفر بر اثر کرونا محسوب می‌شود و تقریبا معادل سود جف بزوس، رئیس شرکت آمازون، در این مدت است.

بیشترین سود لویی‌ویتون از فروش روزانه بوتیک‌هایش در سراسر جهان به دست می‌آمد اما این بوتیک‌ها بیش از یک ماه است که به علت محدودیت‌های کرونا تعطیل‌اند.

همچنین محدودیت‌های قرنطینه و تعطیلی باشگاه‌ها و مراکز تفریحی باعث کاهش شدید فروش برخی محصولات دیگر این شرکت، از جمله شامپاین و کنیاک، شده و عطرهای بسیار معروف آن، مانند دیور، نیز با سقوط فروش روبه‌رو است.

بوتیک تعطیل لویی‌ویتون در ووهان، چین
بوتیک تعطیل لویی‌ویتون در ووهان، چین

افزون بر همه اینها، برنار آرنو تحت فشار است تا پول شرکت جواهرسازی تیفانی را بپردازد. او حدود یک‌سال پیش سهام این شرکت چندملیتی آمریکایی را به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خرید.

بلومبرگ به نقل از برخی نزدیکان برنار آرنو نوشته است که این ثروتمند ۷۱ ساله در این روزها در دفتر کارش در پاریس نوعی «اتاق جنگ» تشکیل داده و در حال بررسی طرح‌هایی برای جبران زیان در دوره پساکرونا است.

XS
SM
MD
LG