لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۶

ارسال بسته‌های مشکوک به خانه‌های اوباما و کلینتون؛ دفتر سی‌ان‌ان نیز تخلیه شد


باراک اوباما همراه با هیلاری کلینتون.
باراک اوباما همراه با هیلاری کلینتون.

سرویس امنیت آمریکا اعلام کرد بسته‌های مشکوکی در صندوق‌ پست خانه‌های‌ باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق، در واشینگتن و خانه هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق در نیویوک کشف شده است.

همچنین بسته‌هایی به نشانی‌های اریک هولدر، دادستان سابق آمریکا در دولت اوباما و فرماندار نیویورک فرستاده شده‌اند.

خبرگزاری‌ها روز چهارشنبه دوم آبان گزارش دادند که دفتر شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در نیویورک نیز به دلیل دریافت بسته مشابه تخلیه شده است.

سی‌ان‌ان به نقل از سه منبع مطلع گفته است روی بسته ارسالی به دفتر این شبکه، اسم جان برنان، رئیس سابق سی‌آی‌ای، نوشته شده بود. این در حالی است که آقای برنان با یک شبکه دیگر تلویزیونی قرار دارد.

جیمز اونیل، کمیسیر پلیس نیویورک، اعلام کرد که در بسته‌ ارسالی به سی‌ان‌ان، یک وسیله انفجاری فعال و همچنین یک پاکت حاوی پودر سفید وجود داشت.

شهردار نیویورک نیز به این حادثه واکنش نشان داد و این اقدام را برای «ایجاد وحشت» توصیف کرد و آن را حرکتی بر ضد مطبوعات و شخصیت‌های آمریکا دانست.

بیل د بلازیو که همراه با کمیسیر پلیس و فرماندار نیویورک در یک نشست خبری شرکت کرده بود، گفت که پس از حادثه روز چهارشنبه، تدابیر امنیتی افزایش یافته است.

«افراد مورد حفاظت بسته‌ها را دریافت نکردند»

سرویس امنیت آمریکا در بیانیه‌ای درباره بروز این حادثه در خانه‌های اوباما و کلینتون گفته است که «این بسته‌ها در جریان بازرس‌هایی منظم سریعا به عنوان وسیله‌های احتمالا انفجاری شناسایی شدند و به صورت ایمن از محل خارج شدند».

این بیانیه می‌افزاید که افراد مورد حفاظت این بسته‌ها را دریافت نکردند و در معرض خطر هم نبودند.

باراک اوباما و هیلاری کلینتون از چهره‌های برجسته دمکرات هستند.

کاخ سفید قاطعانه این اقدام را محکوم کرده و آن را اقدامی «رذیلانه» خواند. مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، نیز در پیامی توئیتری این اقدام را محکوم کرد و آن را «حرکتی بزدلانه» خواند که به گفته وی، «جایی در این کشور ندارند».

وی خواستار آن شده که عاملان این اقدامات به پای میز محاکمه کشانده شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، با بازنشر این توئیت گفته که «از صمیم دل با این حرف همراه است».

سرویس امنیت آمریکا که حفاظت روسای‌جمهوری سابق و فعلی آمریکا و خانواده‌های آنها را بر عهده دارد، گفته که «تحقیقات کامل جنایی» درباره این موضوع را آغاز کرده است.

این بیانیه افزوده است: این تحقیقات با استفاده از تمام منابع در اختیار فدرال، ایالتی و محلی انجام می‌شود تا منبع ارسال این بسته‌ها و هویت افراد مسئول آن مشخص شود.

هیلاری کلینتون که در فلوریدا به سر می‌برد در سخنانی از سرویس امنیت آمریاک قدردانی کرد که «پیش از اینکه بسته‌ها به دست ما برسد آنها را کشف کرده است».

روز دوشنبه نیز یک وسیله انفجاری در صندوق پست جورج سوروس سرمایه‌دار معروف آمریکایی پیدا شده بود.

سوروس در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از هیلاری کلینتون در مقابل رقیب جمهوریخواه وی، دونالد ترامپ، حمایت کرد و از سوی ملی‌گرایان در سراسر جهان متهم است که حامی مالی اعتراضات بوده و دستورکارهای لیبرال و چند فرهنگی را دنبال می‌کند.

XS
SM
MD
LG