لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۰

«لباس شخصی‌ها و اعضای بسیج» مانع سخنرانی فائزه هاشمی شدند


فائزه هاشمی
فائزه هاشمی

سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، خبر داد که «نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج» روز سه شنبه ۱۸ آذر ضمن «شکستن در اصلی و تخریب نرده‌های» دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، وارد محوطه این دانشگاه شده و با حمله به سالن محل سخنرانی فائزه هاشمی و قطع میکروفون، مانع از سخنرانی وی شدند.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، نیز از لغو این سخنرانی به علت اعتراض دانشجویانِ به گفته این خبرگزاری، «انقلابی» خبر داد.

به گزارش تسنیم، این دانشجویان درِ دانشگاه را از بیرون قفل کرده و مانع از ورود و خروج «گزینشی» افراد به دانشگاه آزاد مشهد شده‌اند.

خبرگزاری «دانشجو» نزدیک به بسیج دانشجویی نیز خبر داده که «دانشجویان معترض» با در دست داشتن پلاکاردهایی چون «خیال نکن اینجا نیاورانه، جمهوری اسلامی ایرانه»، «فائزه هاشمی، دانشگاه خیابان‌های تهران نیست» و «ایران که باغ پسته بابات نیست، این مملکت جمهوری دهات نیست» نسبت به حضور فائزه هاشمی در دانشگاه مشهد اعتراض کرده‌اند.

خبرگزاری «آنا»، وابسته به دانشگاه آزاد، اما خبر داده که حمله کنندگان به سخنرانی فائزه هاشمی، دانشجو «نبودند».

به گفته این خبرگزاری، آنان ابتدا با «شکستن در اصلی، نرده‌های اطراف دانشگاه» و همچنین با استفاده از «پشت‌بام همسایگان» وارد فضای دانشگاه شده و پس از «شکستن» در آمفی‌تئا‌تر، خود را به محل برگزاری مراسم سخنرانی فائزه هاشمی رساندند و با سر دادن شعارهایی، مانع از ایراد سخنرانی توسط وی شدند.

خبرگزاری آنا همچنین خبر داد که این افراد ضمن «توهین» و سر دادن شعار علیه اکبر هاشمی رفسنجانی به سمت فائزه هاشمی «حمله کردند» که با کمک نیروهای حراست دانشگاه، وی از محل سالن خارج شد.

سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، نیز خبر داد که «مهاجمان» که یکی از هدایت کنندگان آن‌ها فردی به نام «صدیقی از فرماندهان سابق بسیج» بوده، با «آمادگی قبلی و همراه داشتن سلاح سرد و نارنجک‌های دست ساز» به دانشگاه آمده بودند.

این وب سایت همچنین خبر داد که نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی با وجود حضور در صحنه، «هیچ ممانعتی» از حمله نیروهای بسیج به دانشگاه نکرده‌اند و «پس از تهدید بسیج» به برهم زدن سخنرانی، از سوی استانداری نیز به رییس دانشگاه اعلام شده که با وجود موافقت قبلی شورای تامین استان، استانداری مسئولیتی در قبال این مراسم بر عهده نمی‌گیرد.

بر اساس این گزارش، وقتی نیروهای حراست دانشگاه برای جلوگیری از گسترش درگیری، قصد داشتند فائزه هاشمی را به سمت بیرون هدایت کنند، مهاجمان با شعار «مرگ بر هاشمی» به سمت وی «هجوم بردند و خودروی حامل او را نیز مورد حمله قرار دادند».

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد روز دوشنبه ۱۷ آذر در نامه‌ای خطاب به رییس این دانشگاه با اشاره به آنچه که سوابق فائزه هاشمی در اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جهوری سال ۸۸ خواند، خواستار آن شده بود که برای جلوگیری از «هر گونه تنش» مسئولان مربوط نسبت به «اعلام برائت» و لغو این برنامه اقدام کنند.

XS
SM
MD
LG