لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۴

یک گروه مذهبی آمریکایی وارد ایران شد


روز پنجم اسفندماه نیز اعضای گروه مذهبی آمریکایی «منونایت» با سفر به ایران با محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران دیدار کردند.
روز پنجم اسفندماه نیز اعضای گروه مذهبی آمریکایی «منونایت» با سفر به ایران با محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران دیدار کردند.

يک گروه از فعالان مذهبی آمريکايی که متشکل از نمايندگان اديان گوناگون است روز يکشنبه برای پيشبرد دوستی بين ايالات متحده و ايران به تهران سفر کرد.


اين گروه که مقرآن در نيويورک قرار دارد، هدف از ديدار يک هفته ای خود را تلاش برای رفع اختلافات بين دو کشور اعلام کرد.


سيمای جمهوری اسلامی يا تلويزيون دولتی ايران اعلام کرد که ۲۴ تن از اعضای اين گروه مذهبی آمريکايی روز يکشنبه در بدو ورود خود، از خانه جانبازان جنگ ايران وعراق بازديد کرده و با جانبازان به گفت و گو نشستند.


بر پايه گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، هدف از ديدار گروه موسوم به «دوستی برای آشتی»، پيشبرد صلح و دوستی بين ايران و ايالات متحده عنوان شده است .


اعضای گروه «دوستی برای آشتی» قرار است به مدت يک هفته در ايران اقامت کنند و به نوشته وب سايت اين گروه، در نظر دارند که به عنوان ديپلمات های غير رسمی با مردم عادی و همچنين رهبران مذهبی وسياسی ايران ديدار کنند.

اين دومين گروه از فعالان مذهبی آمريکايی به شمار می رود که طی دو هفته گذشته به ايران سفر کرده است. اعضای گروه «دوستی برای آشتی» قرار است به مدت يک هفته در ايران اقامت کنند و به نوشته وب سايت اين گروه، در نظر دارند که به عنوان ديپلمات های غير رسمی با مردم عادی و همچنين رهبران مذهبی وسياسی ايران ديدار کنند.


ليلا زند، هماهنگ کننده ايرانی سفر اين هيات مذهبی، در بيانيه ای در وب سايت گروه اظهار اميدواری کرده است که اين هيات نمادی از آرزوی بسياری از آمريکاييان باشد که خواهان صلح و آرامش بين دو کشورند .


دو هفته پيش يک هيات مسيحی از کميته کليساهای «منونايت» پنسيلوانيا به ايران سفر کردند و با رهبران سياسی و مذهبی ايران به گفت و گو نشستند .


اعضای اين کليسا که به «غسل تعميد» اعتقاد ندارند در طول اقامت خود در ايران با محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران نيز ديدار کردند .


در اين ديدار رييس جمهوری اسلامی اعلام داشت که مردم ايران با آمريکايی ها اختلافی ندارند اما با سياست های دولت آمريکا در منطقه مخالفند .


مقام های جمهوری اسلامی و آمريکا بر سر برنامه هسته ای ايران در مقابل يکديگر صف آرايی کرده اند اما تا کنون فشارهای واشينگتن و متحدانش نتوانسته است تهران را برای توقف روند غنی سازی اورانيوم متقاعد سازد.


دولت های غربی عقيده دارند که هدف جمهوری اسلامی از دنبال کردن برنامه هسته ای دستيابی به سلاح اتمی است اما مقام های جمهوری اسلامی همواره اين موضوع را تکذيب کرده اند.


در همين حال طی چند هفته اخير واشينگتن، تهران را متهم کرده است که با ارسال کمک و سلاح به ستيزه جويان عراقی، نيروهای آمريکايی را به خطر انداخته و حملات قومی را تشديد کرده اند. دولت جمهوری اسلامی اين اتهامات را تکذيب کرده است.


XS
SM
MD
LG