لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

۱۰ ميليون تومان جریمه فیروز کریمی به دلیل «رفتار ناشایست» با بازیکن خارجی


فیروز کریمی، سرمربی تیم پیکان
فیروز کریمی، سرمربی تیم پیکان
کميته انضباطی فدراسيون فوتبال ايران، سرمربی تيم پيکان را به دليل «رفتار ناشايست» با بازيکن خارجی باشگاه فجرسپاسی شيراز جريمه کرد.

در بيانيه اين کميته آمده است، فيروز کريمی با رفتار غير ورزشی از الفاظی ناشايست نسبت به بازيکنان تيم خودی و بازيکن خارجی تيم مقابل که به رسم ادب قصد دست دادن با او را داشت، استفاده کرده. او هشت جلسه از همراهی تيم خود در مسابقات رسمی محروم و به پرداخت ۱۰۰ ميليون ريال جريمه نقدی محکوم شده است.

حکم محروميت هشت جلسه‌ای در حالی صادر شده که از فصل جاری ليگ برتر فقط يک بازی باقی مانده. از طرفی با توجه به سقوط تيم پيکان و تداوم نتايج ضعيف فيروز کريمی در عرصه مربيگری، احتمال اين‌که تيمی بخواهد در فصل آينده با او همکاری کند ناچيز است.

با چنين ابهاماتی است که حکم کميته انضباطی، رضايت خاطر منتقدان پرشمار رفتار فيروز کريمی را جلب نکرده. اين سرهنگ سابق شهربانی، پس از کوبيدن به زير دست سيدنی بيتو بازيکن هلندی تيم رقيب که به قصد ادای احترام نزد سرمربی پيکان آمده بود، او را به خاطر رنگ پوستش «آدمخوار» خطاب کرد.

مدير برنامه‌های بازيکن هلندی از شکايت به فيفا خبر داده است. او با تنظيم شکايت‌نامه‌ای، فيلم اتفاقات جنجالی پايان بازی را که از برنامه ۹۰ پخش شد به مراجع انضباطی در فيفا ارسال کرده است.

بهداد بيات در اين باره به خبرگزاری مهر گفته است: فيروز کريمی قبلاً با کارواليو دروازه‌بان برزيلی پيکان نيز اين رفتار را انجام داده بود. به همين خاطر به فيفا شکايت کرديم و مطابق قوانين صريح فدراسيون جهانی فوتبال، از شش ماه تا دو سال محروميت در انتظار او خواهد بود.

سرمربی فجرسپاسی شيراز در اين ‌باره گفته است: «شکايت حق بازيکن تيم ماست، زيرا به او توهين شده. اما می‌خواهم موضوع در داخل کشور حل شود. فيروزخان هم مربی خوب و با معرفتی است که در عصبانيت چيزی گفته. با بازيکن تيمم صحبت خواهم کرد تا از شکايت به فيفا منصرف شود.»

در عين حال کميته انضباطی باشگاه پيکان اعلام کرده پس از تشکيل جلسه، جرايمی را برای سرمربی خود مدنظر قرار خواهد داد.

سرپرست تيمی که بازيکن هلندی در آن عضويت دارد هم با اعتراض به فعاليت سرمربی پيکان در ليگ برتر گفته است: مگر فيروز کريمی محروم و منشوری نبود، پس چرا ناگهان به ليگ بازگشت؟ کسی نيست که با او در ايران برخورد کند. بايد هم پرونده او به فيفا برسد.

سرپرست فجر سپاسی شيراز در ادامه به خبرگزاری فارس‌ گفته است: «کسانی‌که مجوز مربيگری او را صادر کردند، ‌اکنون بايد جوابگو باشند. بازيکن خارجی ما با فرهنگ ايران آشنا شده و کارهايی انجام داديم که او راغب باشد در ايران بماند، حتی قرار بود همسرش را هم بياورد اما با اين اتفاق همه چيز خراب شد.»

با گذشت دو روز از ماجراهای بازی پيکان و فجر سپاسی، فيروز کريمی از اظهار ندامت يا حتی دلجويی از بازيکن حريف خودداری کرده. اما باشگاه پيکان با صدور بيانيه‌ای ضمن ابراز تاسف از رفتار فيروز کريمی، از سيدنی بيتو عذرخواهی کرد.

در سايت باشگاه پيکان ضمن نکوهش «رفتار غير ورزشی فيروز کريمی» آمده است، کليه رفتارها و حرکات فيروز کريمی نشات گرفته از جو بازی، فشارهای روانی و در نهايت رفتارهای شخصی خود اوست.

تيم پيکان بدون سرمربی در آخرين بازی خود از فصل جاری ليگ برتر مهمان صنعت نفت آبادان است. ديداری که برای هر دو تيم جنبه تشريفاتی دارد. زيرا سقوط‌ شان به دسته پايين‌تر مسجل شده است.
XS
SM
MD
LG