لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۱

قهرمانی هلند در فوتبال جوانان اروپا


در پايان يک قهرمانی باشکوه، هلندي ها جشن بزرگی را در ورزشگاه خرونينگن برپا کردند.
در پايان يک قهرمانی باشکوه، هلندي ها جشن بزرگی را در ورزشگاه خرونينگن برپا کردند.


تيم با روحيه و بی آرام هلند با پيروزی چهار بر يک بر تيم ده نفره صربستان، برای دومين بار پياپی قهرمان فوتبال جوانان زير ۲۱ سال اروپا شد. اين مسابقه پايانی، شنبه شب در شهر خرونينگن هلند انجام گرفت.


به گزارش رويترز از آمستردام، در دقيقه ۱۷ پاس عمقی و ماهرانه دانی يل دو ريدر را عثمان باکال با سينه مهار کرد و به جلوی پای خود رو به دروازه انداخت تا با يک ضربه پای چپ گل نخست را برای هلند به ثمر برساند.


يک ارسال ديگر از سوی دو ريدل، زمينه را برای رايان بابل، بازيکن شاخص تيم ملی هلند، فراهم آورد تا يک توپ سرگردان را در دقيقه ۶۰ از فاصله نزديک به گل دوم بدل کند.


در ورزشگاه پر تماشاگر شهر خرونينگن، که تقربيا مختص هلنديهای هواخواه تيم جوانانشان بود، صربها کم کم کنترل اعصاب خود را از دست دادند و يک « تکل » ديرهنگام روی بابل باعث شد تا در دقيقه ۶۲ الکساندر کولاروف از بازی اخراج شود و اميد صربها بيشتر رنگ نااميدی بگيرد.


مسابقه های قهرمانی جوانان زير ۲۱ سال اروپا جنبه انتخابی برای چهار سهميه اين قاره در فوتبال بازيهای المپيک ۲۰۰۸ پکن را داشت

در دقيقه ۶۷ توپ عمقی بابل برای ماسه ئو ريخترز به گل سوم اين شب منجر شد و پيش از اين که لوئيخی بردينس تازه وارد در دقيقه ۸۷ گل چهارم هلند را بزند، ضربه پنالتی رايان بابل به دليل سرنگون شدن خود او به خطا در درون محوطه جريمه، توسط دامير کاريمان، دروازه بان صربستان، دفع شد.


در دقيقه ۷۹ دراگان مرديا با يک ضربه سر توپ را از بوی واترمن، درواره بان تيم ملی جوانان هلند عبور داد تا تک گل تيم جوانان صربستان ده نفری به ثبت برسد.



سرود نژادپرستانه در هلند


مسابقه پايانی بدون هيچ نشانه ای از سرودهای نژادپرستانه خاتمه يافت، در حالی که صربستان در روز ۱۲ ژوئيه بايد جوابگوی کميته انضباطی اتحاديه فوتبال اروپا، يوفا، باشد.


اين جلسه رسيدگی انضباطی به دليل سرودهای نژادپرستانه ای است که هفته پيش هواخواهان صرب حاضر در هلند، عليه بازيکنان سياهپوست تيم ملی جوانان انگليس در مسابقه های گروهی سر دادند.


در پايان يک قهرمانی باشکوه، هلندي ها جشن بزرگی را در ورزشگاه خرونينگن برپا کردند.


مسابقه های قهرمانی جوانان زير ۲۱ سال اروپا جنبه انتخابی برای چهار سهميه اين قاره در فوتبال بازيهای المپيک ۲۰۰۸ پکن را داشت و با توجه به عدم شرکت انگلستان در مسابقه های فوتبال المپيک، علاوه بر هلند، صربستان و بلژيک، يک مسابقه بين تيم های جوانان ايتاليا و پرتغال انجام شد که پس از ۱۲۰ دقيقه بازی بدون گل، سرانجام ايتاليا در ضربه های پنالتی جواز حضور در المپيک پکن را پيدا کرد.


جام قهرمانی هلند را ميشل پلاتينی، رييس فرانسوی يوفا، به بازيکنان اين تيم اهدا کرد.


XS
SM
MD
LG