لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

میلیاردر ایرانی ثروت خود را به فرانسیسکن ها بخشید


تصویر نقاشی از فرانسوای اسیزی که در قرون وسطی فرقه فرانسیسکن ها را پایه گذاری کرد.
تصویر نقاشی از فرانسوای اسیزی که در قرون وسطی فرقه فرانسیسکن ها را پایه گذاری کرد.

هفته گذشته جورجيو ناپوليتانو، ریيس جمهوری ايتاليا هياتی را که از شهر آسيس در ايتاليای مرکزی به رم سفر کرده بودند بدون سر و صدا به حضور پذيرفت که نام یکی ایرانی ثروتمند هم در میان آنها به چشم می خورد.



اين هيات علاوه بر پدر روحانی ويچنزو کولی ، رهبر فرقه فرانسيسکان ها و يکی از دستيارانش، فرد سومی را نيز در بر می گرفت که بعدا معلوم شد فرد نصيری نام دارد.

فرد نصيری، ايرانی تبار ثروتمندی است که در ايالت نوادا در زمينه ساختمان سازی مراکز تجاری فعاليت داشته و توانسته است در سه دهه گذشته ثروتی چندين ميليارد دلاری به دست آورد.


فرد نصيری از ابتدا در کنار فعاليت های اقتصادی اش همواره از سازمان های غير انتفاعی در سراسر جهان حمايت کرده است و از سال ۱۹۷۸ ميلادی تاکنون ۱۵ نهاد غير انتفاعی را نيز شخصا پايه گذاری کرده است.


فرد نصيری در انجام اين فعاليت ها با افرادی چون شيمون پرز و نلسون ماندلا همکاری داشته و دارد .


فرد بنابرآنچه يکی از دستياران رهبر فرانسيسکان ها به راديو فردا می گويد: «در پيامد فعاليت های خيرخواهانه اش با مسيحيت آشنايی پيدا کرد و پس از سال ها تعمق تصميم گرفت تغيير مذهب داده و به دعوت عيسی مسيح پاسخ گويد.»


تغيير مذهب در جهان امروز امری استثنايی نيست و ليکن گرويدن فرد نصيری به مسيحيت و به ويژه صرف نظر از ثروتی که در سه دهه اخير اندوخته بود از آنچنان اهميتی برخوردار است که ریيس جمهوری کمونيست ايتاليا لازم دانست از نزديک با اين ايرانی تبار آشنا شود .


دستيار پدر روحانی ويچنزو کولی به راديو فردا می گويد که «يک فرانسيسکن سالخورده که درآفريقا با برادر خود به طور اتفاقی آشنا شد او را با مسيحيت و با فرانچسکو آشنا ساخت.»


فرانچسکو که بنيانگذار فرقه فرانسيسکان ها در اواخر دوره قرون وسطی است، در خانواده ثروتمندی به دنيا آمد و در سن ۳۰ سالگی چون فرد فقيری تصميم گرفت با بخشودن کليه ثروتش به فقرا زندگی اش را وقف ديگران و به ويژه طبيعت و افراد بی بضاعت کند.


فرد نصيری از ثروت ديروزش به گفته کسانی که با او آشنايی دارند تنها يک زنجير طلا که هميشه به گردن دارد را حفظ کرده است و امروز در صومعه سرايی در شهر آسيس که در ۲۰۰ کيلومتری شهر رم قرار دارد به نيايش و فعاليت های خيرخواهانه مشغول است .


فرد در زندگی جديدش مسئوليت سازمان دهی موسسات خيريه و مراکز مذهبی فرانسيسکان ها در ۴۵ کشور آسيايی و آفريقايی چون کره جنوبی، آفريقای جنوبی و سرزمين های فلسطينی نشين را عهده دار است.


XS
SM
MD
LG