لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۵

۱۷ گردشگر آلمانی مفقود شده در ارتفاعات مازندران نجات یافتند


سرپرست هلال‌احمر آمل از نجات ۱۷ گردشگر آلمانی مفقود شده در ارتفاعات «رینه» در استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمشید نیکزاد گفت که ۹ گردشگر مرد و هشت گردشگر زن آلمانی که از ۵۰ تا ۷۰ سال سن داشتند، از ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۱۸ اسفند، در ارتفاعات دماوند مفقود شده بودند.

به گفته آقای نیکزاد، این گردشگران نزدیک به ساعت ۱۲ شب دوشنبه در ارتفاعات دماوند پیدا شدند.

وی تصریح کرد: «این افراد به سوی قله دماوند در منطقه گرنا بخش لاریجان به دلیل ریزش سنگین برف، کولاک و بوران بالا‌تر از شهرک صنعتی رینه مسیر تردد خود را گم کردند».

آقای نیکزاد گفت که سه ایرانی نیز گردشگران آلمانی را در این گردش زمستانه همراهی می‌کردند.

در همین حال جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل در ساعات ابتدایی روز سه شنبه خبر داده بود که ۱۵ گردشگر آلمانی همراه با سه راهنما و یک راننده ایرانی نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این افراد روز دوشنبه در قالب تور «آسمان گشت» از تهران به قصد صعود زمستانی قله دماوند وارد روستای ییلاقی آبگرم و شهر رینه لاریجان آمل شده بودند.

بخش لاریجان یکی از بخش‌های مرتفع، کوهستانی و برف‌‌گیر ایران است و به گفته ولی‌محمد فضلی بخشدار این بخش، در روزهای گذشته در این منطقه ۶۰ سانتی متر برف بارید، به گونه‌ای که بیشتر راه‌های روستایی به دلیل ریزش سنگین برف، کولاک و بوران مسدود و یا نیمه‌مسدود هستند.

سفر گردشگران خارجی به ایران بیشتر در قالب تور انجام می‌شود و در سالیان گذشته گزارش‌های کمی از مفقود شدن توریست‌ها در ایران منتشر شده بود.

در مرداد ماه سال ۹۱ عباس متولی، سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان از نجات هشت گردشگر ایتالیایی که در حاشیه «جزیره سرگردان» دریاچه نمک آران و بیدگل گرفتار شده بودند خبر داد.

XS
SM
MD
LG