لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۱

تصادف اتوبوس در جنوب آلمان ۱۸ کشته و ۳۰ مجروح به جا گذاشت


نمایی از اتوبوس آتش گرفته که تنها اسکلت فلزی آن باقی مانده است.
نمایی از اتوبوس آتش گرفته که تنها اسکلت فلزی آن باقی مانده است.

پلیس آلمان اعلام کرد که بر اثر تصادف یک اتوبوس حامل گروهی از سالمندان آلمانی با یک کامیون در ایالت باواریا احتمالا ۱۸ نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس در بیانیه‌ای گفت در این تصادف که اوایل وقت روز دوشنبه ۱۲ تیرماه روی داد بر اثر آتش گرفتن اتوبوس ۳۰ نفر مجروح شده‌اند که جراحات برخی از آنها جدی است و ۱۸ نفر نیز مفقود هستند که حدس زده می‌شود در آتش سوخته‌اند.

وزیر حمل‌ونقل آلمان پس از بازدید از محل تصادف به خبرنگاران گفت: «هنوز حال دو نفر به شدت وخیم است. باقیمانده اجساد ۱۱ نفر در اتوبوس پیدا شده و کارکنان امداد هنوز در حال جستجو برای یافتن اجزای جنازه افرادی هستند که در این حادثه مفقود شده‌اند».

این حادثه حوالی ساعت هفت صبح و بر اثر تصادف اتوبوس با قسمت عقب کامیون در یک راه‌بندان در حوالی شهر موئنشبرگ در جوار مرزهای استان باواریا با جمهوری چک روی داد. هنوز مشخص نشده که دلیل اصلی راه‌بندان در این بزرگراه چه بوده است ولی به گفته وزیر حمل‌ونقل آلمان، به نظر می‌رسد که اتوبوس به محض تصادف با کامیون دچار حریق شده است.

سخنگوی پلیس منطقه گفت این اتوبوس حامل ۴۶ مسافر و دو راننده بوده و هنوز مشخص نیست که آیا راننده هنگام وقوع آتش‌سوزی کشته شده است یا نه.

حدود ۲۰۰ تن از کارکنان امداد در محل حادثه مشغول کار بودند و پنج هلی‌کوپتر با سرعت مجروحان را به بیمارستان‌های منطقه منتقل کردند. همزمان تابوت‌های چوبی ساده‌ای برای حمل اجساد کشته‌شدگان انتقال یافته است. وقوع این تصادف باعث راه‌بندان بسیار سنگینی در بزرگراه برلین - مونیخ شد.

به گفته پلیس، این اتوبوس حامل گروهی از سالمندان اهل ایالت ساکسونی در شرق آلمان بود. به گزارش خبرگزاری‌های آلمان، تمام سرنشینان اتوبوس آلمانی بوده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌افزاید که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در پیامی از تلاش‌ها و اقدامات واحدهای امداد قدردانی کرده است.

خانم مرکل گفت: «ما با خانواده قربانیان حادثه همدردی می‌کنیم و امیدواریم حال مجروحان به سرعت بهبود یابد».

برای یافتن و انتقال باقی مانده اجساد قربانیان از لاشه اتوبوس، کارمندان پزشکی قانونی پلیس فدرال آلمان به محل حادثه اعزام شده‌اند. وزیر حمل‌ونقل آلمان گفت به دلیل صدمه شدیدی که به اتوبوس وارد شده خارج کردن اجساد بسیار دشوار است.

او افزود: «حرارت ناشی از آتش چنان شدید بود که همه چیز به غیر از اسکلت فلزی اتوبوس سوخته است».

به گفته او، وقتی که اولین واحدهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند این نقطه چنان داغ بود که نمی‌توانستند برای نجات افرادی که داخل اتوبوس گیر کرده بودند به آن نزدیک شوند و تنها کاری که توانستند انجام دهند اطفای حریق بود.

بزرگراه برلین - مونیخ ساعت‌ها مسدود بود و بعد از ظهر پلیس اعلام کرد که مسیر رو به جنوب این بزرگراه تا پایان روز مسدود خواهد ماند.

به گفته وزیر حمل‌ونقل آلمان، هنوز با خانواده‌های قربانیان تماس نگرفته‌اند چون کارشناسان مشغول تشخیص هویت اجساد هستند.

یک خط تلفن برای دادن اطلاعات به اقوام قربانیان و مجروحان دایر شده و تعدادی راونکاو و مددکار برای کمک به مجروحان و کارکنان امداد عازم شده‌اند.

XS
SM
MD
LG