لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۱

فیلم «کارول»، در صدر نامزدهای جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۶


نمایی از فیلم «کارول» با بازی کیت بلانشت (راست) و رونی مارا
نمایی از فیلم «کارول» با بازی کیت بلانشت (راست) و رونی مارا

فیلم «کارول» که ماجرای آن عشق ممنوعه دو زن در دهه پنجاه میلادی در شهر نیویورک است، روز پنجشنبه در جوایز سینمایی گلدن گلوب در بسیاری از رشته‌ها نامزد شد.

جوایز گلدن گلوب آغازگر فصل جوایز سینمایی هالیوود است و می‌تواند روی موفقیت فیلم‌ها در مراسم اسکار تاثیر بگذارد.

در این فیلم به کارگردانی تاد هینز، کیت بلانشت نقش زن میانسالی از یک خانواده متمول و متجدد را بازی می‌کند که عاشق یک دختر جوان و فروشنده ساده (با بازی رونی مارا) می‌شود.

فیلم «کارول» در پنج رشته از جمله بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن برای هر دو بازیگر فیلم نامزد شده است. این می‌تواند امیدهای فیلم «کارول» برای دریافت اسکار را افزایش دهد.

پس از «کارول» فیلم‌های «بیگ شورت»، «بازگشته» و «استیو جابز» هر یک با نامزدی در چهار رشته در مقام‌های بعدی قرار گرفتند.

فیلم «بیگ شورت» به کارگردانی آدام مک کی که برداشتی پرماجرا و طنز آلود از فضای موسسات مالی در دوران بحران اقتصادی است، در چهار رشته از جمله بهترین فیلم کمدی و بهترین بازیگران مرد نقش‌های کمدی استیو کارل و کریستیان بیل نامزد شد.

فیلم «بازگشته» به کارگردانی الخاندرو ایناریتو که سال گذشته فیلم او به نام «بردمن» (مرد پرنده‌ای) جایزه اسکار گرفت، در چهار رشته از جمله بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر مرد با بازی لئوناردو دی کاپریو نامزد شد.

لئوناردو دی کاپریو تاکنون چهار بار برای اسکار نامزد شده و یک بار هم جایزه گلدن گلوب را برده است. او به شدت در آرزوی دریافت اولین جایزه اسکار است.

فیلم «استیو جابز» که بر اساس فیلمنامه آرون سورکین تهیه شده در چهار رشته نامزد شد ولی نتوانست نامزدی در رشته بهترین فیلم را به دست بیاورد.

فیلم‌های دیگری که در رشته بهترین فیلم نامزد شده‌اند عبارتند از «مکس دیوانه، جاده خشم»، «اسپات لایت» و «اطاق».

بسیاری از فیلم‌های شرکت کننده در این رقابت دست خالی بازنگشتند. فیلم «مریخی» برای بازیگر نقش اول آن مت دیمون و کارگردانش ریدلی اسکات نامزدی بهترین بازیگر و بهترین کارگردانی را ربود. فیلم «مکس دیوانه، جاده خشم» در رشته بهترین کارگردانی نامزد شد. بری لارسون بازیگر نقش اول فیلم «اطاق» نیز جزو نامزدان جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی است.

نامزدان بهترین بازیگر زن نقش اصلی عبارتند از کیت بلانشت و رونی مارا برای فیلم «کارول»، آلیسیا ویکاندر برای بازی در فیلم «دختر دانمارکی» و ساویرس رونان برای بازی در فیلم «بروکلین».

نامزدان بهترین بازیگر مرد نقش اصلی عبارتند از لئوناردو دی کاپریو برای فیلم «بازگشته»، مایکل فاسبیندر برای فیلم «استیو جابز»، ویل اسمیت برای فیلم «ضربه مغزی»، ادی ردماین برای فیلم «دختر دانمارکی» و برایان کرانستون برای فیلم «ترومبو».

قبل از اعلام نامزدهای این جوایز، اکثر منتقدان سینمایی روی موفقیت دو فیلم «بازگشته» و «اسپات لایت» شرط بندی کرده بودند. فیلم امسال استیون اسپیلبرگ به نام «پل جاسوسان» در مراسم گلدن گلوب موفقیتی کسب نکرد.

نتایج برندگان جایزه گلدن گلوب روز ۱۰ ژانویه اعلام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG