لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۲

ديده‌بوسی يحيی و کيا؛ گل‌محمدی استعفايش را پس گرفت


مهدی مهدوی کیا (راست) و یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس.
مهدی مهدوی کیا (راست) و یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس.
يحيی گل‌محمدی سرمربی مستعفی باشگاه پرسپوليس، در اولين تمرين تيمش در در سال ۱۳۹۲ حضور پيدا کرد. تمرينی که در ميان شادمانی بازيکنان با ديده‌بوسی او و مهدوی‌کيا آغاز شد.

گل‌محمدی و مهدوی‌کيا پيش از اين هم با يکديگر آشتی کرده بودند، با اين حال پيش از آغاز جلسه‌ تمرينی نيز در رختکن با يکديگر صحبت کرده و طبق اعلام اين باشگاه، کدورت‌ها را برطرف کردند.

با گريستن مهدوی‌کيا در آخرين برنامه تلويزيونی ۹۰ nv سال ۱۳۹۱که واکنشی به خداحافظی نابهنگامش از صحنه فوتبال بود، سرمربی پرسپوليس روی خط برنامه آمد و ضمن تاکيد بر استعفايش گفت: «برای اين‌که رفاقت خودم را نشان بدهم، قبل از اين‌که مهدوی‌کيا از فوتبال خداحافظی کند، اين من هستم که از پرسپوليس می‌روم.»

مهدوی‌کيا با وجود خداحافظی، تا پايان فصل جاری در تمرينات شرکت خواهد کرد. او قصد داشت چند روز بيشتر در تعطيلات نوروزی به سر ببرد اما برای پايان بخشيدن به حواشی پيش آمده در پرسپوليس، تصميم گرفت از روز اول در تمرينات حضور يابد.

مهدی مهدوی‌کيا به سايت باشگاه پرسپوليس گفت ;i همراه با ساير بازيکنان تيمش عزم خود را جزم کرده‌ تا به تيم و يحيی کمک کند.

کاپيتان سابق پرسپوليس درباره اشک‌های پرماجرايش در برنامه ۹۰ گفت: «برخلاف تصور خيلی‌‌ها اشک‌های ناخودآگاه من هيچ ارتباطی با مسائل اخير پرسپوليس نداشت. داشتم درباره خاطراتم در تيم ملی و تشکر از مردم صحبت می‌کردم. ناگهان ديدم بعد از سال‌ها حضور در فوتبال ملی و باشگاهی در حال خداحافظی با مردم هستم و ناخودآگاه گريه‌ام گرفت.»

ستاره پيشين باشگاه هامبورگ درباره حرف‌های گل‌محمدی نيز گفت: «همان شب با يحيی تماس گرفتم و گفتم بايد دست به دست دهيم تا پرسپوليس قهرمان جام حذفی شود. اين اتفاقات زمينه‌ساز اتحاد هر چه بيشتر در پرسپوليس شد و در کنار هم به هيچ چيز فکر نمی‌کنيم جز برپايی جشن قهرمانی.»

غير از اين آشتی‌کنان نوروزی، خبر پايان مصدوميت و بازگشت علی کريمی نيز با استقبال مربيان پرسپوليس مواجه شده. طبق اعلام پزشکان، کريمی برای بازی مقابل پيکان و داماش مشکلی ندارد. قرار است گل‌محمدی به اين بازيکن در برابر پيکان در ليگ برتر که ديگر برای پرسپوليس حساسيتی ندارد، دقايقی بازی‌ بدهد تا از او مقابل داماش در مرحله نيمه نهايی جام حذفی با آمادگی بيشتری استفاده کند.

کريمی در در نيمه اول بازی دوستانه تيم ملی ايران مقابل تاجيکستان در شرايطی که بهترين بازيکن زمين بود دچار مصدوميت شد. چند هفته بعد به ميدان بازگشت اما اين بار در يک بازی دوستانه برای پرسپوليس مجدداً مصدوم شد.

پرسپوليس قرار است تا قبل از بازی با پيکان که يازدهم فروردين برگزار می‌شود، ديداری دوستانه با تيم ملی نوجوانان برگزار کند.

نخستين تمرين استقلال در سال جديد

در اولين تمرين استقلال در سال جديد ۱۳ بازيکن غايب بودند. پژمان منتظری، مجتبی جباری، خسرو حيدری و جواد نکونام همراه با تيم ملی فوتبال ايران راهی کويت شده‌اند تا در مرحله مقدماتی جام ملت های آسيا مقابل اين تيم قرار بگيرند.

حسن اشجاری به دليل تصادف در بندر انزلی غايب بود. کيانوش رحمتی، عباس محمدرضايی، فرهاد مجيدی، فرزاد حاتمی و اميرحسين صادقی هم به دلايل نامعلوم در نخستين جلسه تمرينی صدرنشين ليگ برتر فوتبال ايران حضور نداشتند.

ويسنته آرزه و جی لويد ساموئل دو بازيکن خارجی اين تيم نيز برای تعطيلات به کشورهای خود رفته‌اند.

پيش از آغاز تمرين هنگامی که بازيکنان قصد گرم کردن داشتند، قلعه‌نويی اجازه تمرين به ايمان موسوی مهاجم اين تيم را نداد و او به رختکن بازگشت.

پس از چند دقيقه مربيان استقلال با قلعه نويی صحبت کردند تا او را مجاب کنند که اجازه دهد موسوی در تمرينات حاضر شود و سرانجام نيز او موافقت کرد.

موسوی پس از آخرين بازی سال قبل که مقابل سپاهان انجام شد، در مصاحبه تندی عليه کادر فنی تيمش گفت دليل تعويض خود را نمی‌داند، افرادی که چنين برخوردی با او می‌کنند را نخواهد بخشيد و اگر مردم بدانند به چه دليل بازی نمی‌کنم، آقايان رسوا خواهند شد!

استقلال روز شنبه دهم فروردين در مرحله نيمه نهايی جام حذفی مقابل سپاهان اصفهان قرار خواهد گرفت. برنده اين بازی برای تصاحب جام حذفی، به مصاف تيم پيروز در جدال داماش گيلان و پرسپوليس تهران خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG