لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۴

«پلمب مجموعه تفریحی گرینلند» شیراز به اتهام «مشارکت در پروژه مدلینگ»


نمایی از مجموعه تفریحی گرینلند در شیراز
نمایی از مجموعه تفریحی گرینلند در شیراز

سایت محلی «شیرازه» از پلمب مجموعه تفریحی «گرینلند» شیراز به اتهام مشارکت و همراهی در پروژه «مدلینگ» و «سوءاستفاده» از دختران جوان به دستور مراجع قضایی خبر داده است.

این سایت روز جمعه ۱۸ تیر به نقل از یک مقام امنیتی که نامش اعلام نشده، خبر پلمب این مجموعه را اعلام کرده و نوشته که مدیر بازنشسته آن نیز بازداشت شده است.

این مقام گفته که مجموعه «گرینلند» پیشتر میزبان اجرای برنامه گروه موسیقی «دینامیت شو» بوده و «ارتباطات گسترده‌ای با برخی از صاحبان زر و زور دارد».

وی افزوده که تاکنون «تلاش‌های فراوانی برای اعمال نفوذ و فشار برای رفع پلمپ این مجموعه بر دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته که مؤثر نبوده است».

این مقام امنیتی اضافه کرده که دستگاه‌های قضایی و امنیتی «با اقدام قاطع در مقابل اعمال نفوذ‌ها برخورد کرده‌اند».

مجموعه «سرزمین سبز» در شهر جدید «صدرا» در شیراز، معروف به «گرینلند»٬ مجموعه‌ای تفریحی، ورزشی و تجاری است که منابع رسمی تاکنون درباره اخبار مربوط به پلمب آن اظهار‌نظری نکرده‌اند.

اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز نسبت به فعالیت‌های مدلینگ و آنچه «مانکن‌های خیابانی» در این شهر نامیده٬ هشدار داده است.

ایمانی این نوع فعالیت‌ها را «زیرزمینی»٬ با هدف «ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی» و حمایت‌شده از سوی «استکبار» معرفی کرده است.

امام جمعه شیراز مدعی شده که «تشکیلاتی»٬ برای «ترویج بی‌عفتی» در حال «راهنمایی و هدایت» گروه‌های «زیرزمینی» مدلینگ است٬ اما به نام این تشکیلات اشاره‌ای نکرده است.

وی با انتقاد از رواج «بی‌حجابی» در شیراز٬ خواستار مقابله با «مظاهر بدحجابی» ٬ «مراسم رقص مختلط در باغ‌های شیراز» و دیگر اتفاقاتی شده که «زیرپوست شهر رخ می‌دهد».

برخورد با مدلینگ و تقاضا‌ی محافظه‌کاران تندرو برای مقابله با آن پس از آن بالا گرفت که یک مرکز وابسته به سپاه پاسداران روز ۲۶ اردیبهشت اعلام کرد در پروژه‌ای به نام «پروژه عنکبوت ۲» در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، ۱۷۰ نفر از اداره‌کنندگان صفحه‌های مدلینگ «شناسایی» شده‌اند.

بر اساس گزارش «مرکز جرائم سازمان یافته سایبری»، در این پروژه برای ۲۹ نفر از «مدیران اصلی و مرتبطین» صفحه‌های مدلینگ در شبکه‌های اجتماعی «پرونده قضایی» تشکیل شده که منجر به بازداشت هشت نفر، احضار بقیه افراد و پلمپ «اماکن مرتبط با جرایم» آنان شده است.

این مرکز در گزارش روز خود همچنین مدعی شده بود که گردانندگان اینستاگرام به دنبال «تغییر سبک زندگی ایرانی- اسلامی» هستند که نشانه آن «اشغال ۲۰ درصدی فضای این شبکه با موضوعات مدلینگ و ابتذال حرفه‌ای است».

برخورد با مظاهر سبک نوین زندگی در ایران پس از آن شدت یافت که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اوائل اردیبهشت ماه امسال از رواج «برند‌پوشی»، سفر‌های خارجی٬ آموزش زبان انگلیسی٬ «بچه پولدارهای نوکیسه» و سبک نوین زندگی در ایران به صراحت انتقاد کرد.

XS
SM
MD
LG