لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۵۲

برکناری رئیس فدراسیون چوگان به بهانه انتشار «عکس‌های خصوصی»


خانم وکیل گیلانی می‌گوید هنوز حکم برکناری‌اش را دریافت نکرده است.
خانم وکیل گیلانی می‌گوید هنوز حکم برکناری‌اش را دریافت نکرده است.

وزارت ورزش و جوانان ایران ضمن برکناری رئیس فدراسیون چوگان، ابتدا احمد گواری و سپس به فاصله چند ساعت، حمیرا اسدی را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد.

برکناری خانم گلنار وکیل گیلانی بر خلاف آیین‌نامه انتخاباتی و بدون تشکیل مجمع صورت گرفته است. خود خانم وکیل گیلانی می‌گوید هنوز حکم برکناری‌اش را دریافت نکرده.

او به خبرگزاری ایسنا گفت برای استعفا تحت فشار قرار گرفته بودم. خبرگزاری تسنیم، به دست آوردن عکس‌های خصوصی را دلیل برکناری خانم وکیلی عنوان کرده است.

این خبرگزاری با اشاره به نقش «پدرخوانده و مافیای چوگان» نوشت: «این فرد با حمایت یک مقام ورزشی، رئیس فدراسیون را برای استعفا تحت فشار قرار داد. به عکس‌های شخصی و خانوادگی رئیس فدراسیون دست پیدا کرد و از طریق برخی نهادها به دنبال هدفش بود».

اشاره تسنیم به حمزه ایلخانی، رئیس پیشین فدراسیون چوگان، است. این سایت از خانم وکیل گیلانی پرسیده است: آیا تیره شدن رابطه شما با ایلخانی رئیس سابق این فدراسیون در برکناری‌تان تأثیرگذار بوده؟

او در پاسخ گفته: اگر من خیلی از مسائل را نزد خود نگه‌دارم و از آنها صحبت نکنم بهتر است. در آینده مشخص خواهد شد.

مقام بلندپایه ورزشی مورد اشاره، محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش است. اولین پست مهم ورزشی آقای داورزنی ریاست فدراسیون‌های سوارکاری و چوگان در آغاز دهه ۸۰ بود. او از آن دوران تاکنون روابط نزدیکش را با ایلخانی ادامه داده است.

خانم وکیل گیلانی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته است: «گروهی نمی‌خواهند چوگان توسعه یابد. در کارم کوتاهی نکرده‌ام و در مسیر احیای چوگان با جان و دل کار کرده‌ام. افرادی هستند که دوست دارند این رشته به طور خانوادگی کار کند اما من اجازه ندادم».

در این بین، حمیرا اسدی در حالی سرپرست فدراسیون چوگان شده که پیش از این مسئول امور مجامع وزارت ورزش، مسئول امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال و مشاور معاونت قهرمانی وزارت ورزش بوده و دانشجوی مدیریت است.

تسنیم در گزارشی انتقادی با عنوان «قحط النسا» نوشته است: اسدی به عنوان رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند و حالا باید همزمان سرپرست فدراسیون چوگان شود.

XS
SM
MD
LG