لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۷

هيلاری کلينتون به دليل عارضه «لخته خونی» در بيمارستان بستری شد


خانم کلينتون که ۶۵ ساله است اواسط ماه دسامبر هنگامی که در خانه تنها بود دچار بيهوشی شد.
خانم کلينتون که ۶۵ ساله است اواسط ماه دسامبر هنگامی که در خانه تنها بود دچار بيهوشی شد.
گزارش های رسيده حاکی است که هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، به دليل عارضه لخته خونی، در بيمارستانی در نيويورک بستری شده و تحت درمان قرار گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، خانم کلينتون که برای آزمايش پزشکی به بيمارستانی در نيويورک مراجعه کرده بود به دليل مشاهده لخته خونی در نمونه های گرفته شده از وی، بستری شد و به او داروهای ضد لخته خون داده شد.

پزشکان وی اعلام نکرده اند که اين لخته خونی در کدام بخش از بدن وی دیده شده است ولی گفته اند وی بايد به مدت ۴۸ ساعت تحت نظر پزشک باقی ماند تا درمان وی کامل شود.

فيليپ رينز، سخنگوی خانم کلينتون، گفته که «پزشکان به مراقبت از وی ادامه می دهند. آنها بررسی می کنند که آيا اقدامات بيشتری مورد نياز هست يا نه.»

خانم کلينتون که ۶۵ ساله است اواسط ماه دسامبر هنگامی که در خانه تنها بود به دليل درمان يک ويروس معده دچار بيهوشی شد.

درمان وی روز ۱۳ دسامبر آغاز و از او خواسته شد تا سفر به آفريقای شمالی و خاورميانه که برای هفته بعد از آن تنظيم شده بود را لغو کند.

وی همچنين ناچار شد تا حضور در جلسه استماع کنگره برای بررسی حمله روز ۱۱ سپتامبر به دفتر ديپلماتيک آمريکا در بنغازی را لغو کند. اين نشست قرار بود روز ۲۰ دسامبر برگزار شود.

دکتر غلام معتمدی، متخصص مغز و اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه جرج تاون، به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است که لخته خونی «بستگی به اين دارد که در کدام بخش از بدن قرار داشته باشد.»

وی گفت: در صورتی که لخته خونی در پا مشاهده شود، به دليل اينکه فرد در بستر بيماری بوده است، اين امری شايع است و ممکن است که خانم کلينتون به دليل بستری بودن پس از بيهوشی دچار اين عارضه شده باشد.

دکتر معتمدی افزود: اين عارضه «مشکل بزرگی» نيست و ظرف شش ماه با رقيق کننده های خون قابل درمان است تا از بروز لخته های خونی جديد جلوگيری شود.

وی اظهار داشت: لخته خونی در ريه يا مغز موضوعی بسيار حاد است. لخته های ريوی می توانند کشنده باشند و لخته های مغزی نيز می توانند منجر به سکته شوند.

خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از دکتر معتمدی می افزايد: بستری شدن خانم کلينتون در بيمارستان می تواند اين امکان را برای پزشکان فراهم کند تا آزمايش های بيشتری درباره اينکه چه عواملی باعث بروز اين لخته های خونی شده است انجام دهند.

سخنگوی خانم کلينتون پنجشنبه هفته گذشته و پيش از آزمايش های جديد گفته بود که انتظار می رود که وزير امور خارجه آمريکا در هفته بعد سر کار خود حاضر شود.

خانم کلينتون که در دهه ۱۹۹۰ بانوی اول آمريکا و سپس سناتور نيويورک بود اعلام کرده است که از ماه ژانويه از سمت خود به عنوان وزير امور خارجه کناره گيری خواهد کرد. باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، جان کری را به عنوان جانشین وی به سنا معرفی کرده است.

خانم کلینتون تنها وزير امور خارجه آمريکا بود که در تاريخ اين کشور بيشترين مسافرت را به خارج داشته است. برآورد شده که وی در طور چهار سال وزارت خود، به ۱۱۲ کشور سفر کرده است.

از وی به عنوان نامزد احتمالی دمکرات ها برای انتخابات سال ۲۰۱۶ رياست جمهوری آمريکا نام برده می شود هر چند که وی هنوز اين موضوع را اعلام نکرده است.
XS
SM
MD
LG