لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۳

پيکر همايون خرم در قطعه هنرمندان آرام گرفت


مراسم تشييع پيکر همايون خرم، نوازنده برجسته ويولن و آهنگساز شهير ايرانی، با حضور هزاران نفر از علاقمندان موسيقی روز يکشنبه، يکم بهمن ماه، از مقابل تالار وحدت برگزار شد. در اين مراسم محمدرضا شجريان و فرهاد فخر‌الدينی از اخلاق و هنر همايون خرم تجليل کردند.

گزارش خبرگزاری ايسنا حاکی است که پيکر همايون خرم در حالی تشييع شد که محمدرضا شجريان، عليرضا قربانی و محمد اصفهانی بر پيکر اين هنرمند آواز خواندند و خرم با سنج و دمام همشری های بوشهری اش به قطعه هنرمندان بدرقه شد.

محمدرضا شجريان، استاد آواز ايران، در اين مراسم گفت که «با استاد همايون خرم بيش از ۴۵ سال دوست بوديم» و «او انسانی با اخلاق، با حوصله و پر مهر بود.»

شجريان افزود: «هنوز باورم نمی شود که جسم همايون از بين ما رفت. يک نفر آمد جلو و به من تسليت گفت و بيان کرد: "خاکش بقای عمر شما باشد". می خواهم بگويم چه بقايی که آدم دوستانش را از دست بدهد و کسی ديگر نمی تواند جای آنها را پر کند.»

اين استاد موسيقی سنتی ايران ابراز تاسف کرد که «هنرمندان يکی پس از ديگری ما را ترک می کنند و زندگی بدون اين عزيزان ديگر لطفی ندارد.»

همايون خرم که خالق آثار ماندگاری چون «تو ای پری کجايی»، «امشب در سر شوری دارم»، «ساغرم شکست ای ساقی»،‌ «رسوای زمانه منم» و «اشک من هويدا شد»، است روز ۲۸ دی‌ماه به دليل ابتلا به بيماری سرطان و در سن ۸۲ سالگی در تهران درگذشت.
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:53 0:00
لینک مستقیم

در مراسم روز يکشنبه، فرهاد فخرالدينی، آهنگساز و رهبر سابق ارکستر ملی نيز در سخنانی گفت: «وقتی خبر فوت همايون خرم را شنيدم با خودم گفتم همايون بر زمين نخورد او استوار و پابرجاست و ما احساس، انديشه او را در آثارش احساس می‌کنيم.»

وی افزود: «همايون خرم هميشه پاينده و پابرجاست. آثارش را زمزمه خواهيم کرد چرا که اثری که از دل برخاسته بر دل نشيند.»

داوود گنجه ای، عضو شورای عالی و هیات مدیره موسیقی نيز با اشاره به آشنايی ديرينه خود با همايون خرم گفت: «امشب که در سر شوری داريم ياحقی کجاست؟ تجويدی چه شد؟ همايون خرم يک معلم شريف يک آهنگساز بی‌نظير و يک پدر خوب بود.»

در اين مراسم همچنين محمد موسوی، نوازنده برجسته نی، قطعه «رسوای زمانه منم» را نواخت و عليرضا قربانی نيز اين ترانه را خواند.

گزارش ايسنا حاکی است پس از پايان اين مراسم و در حالی که همشهريان همايون خرم از بوشهر با سنج و دمام عزاداری می‌کردند، پيکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا بدرقه شد.
XS
SM
MD
LG