لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۹

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی معاون امنیتی وزیر کشور شد


حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، به سمت معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران روز یکشنبه، هشتم تیر در حکم انتصاب حسین ذوالفقاری، «توسعه و ارتقای امنیت پایدار در مرزهای کشور، رسیدگی به امور امنیتی بازارچه‌های مرزی و ساماندهی امور اتباع و مهاجرین خارجی» را از جمله مواردی ذکر کرده که انتظار دارد در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت نسبت به تحقق آن‌ها اقدام شود.

گروگان گرفته شدن پنج مرزبان ایرانی در ۱۷ بهمن پارسال در استان سیستان و بلوچستان یکی از مهم‌ترین اتفاقات رخ داده در دوره فرماندهی حسین ذوالفقاری در مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بود.

چهار تن از این مرزبان روز ۱۷ فرودین امسال، آزاد و به ایران بازگشتند. گروه جیش‌العدل سوم فروردین اعلام کرد که یکی از گروگان‌ها به نام گروهبان یکم جمشید دانایی‌فر را به قتل رسانده ‌است. این در حالی است که خبر قتل دانایی‌فر هنوز تایید نشده است.

حسین ذوالفقاری پیش از فرماندهی مرزبانی نیروهای انتظامی، قائم مقام فرمانده نیروی انتظامی، بود اما در مهر ماه سال ۱۳۸۷ احمدرضا رادان جایگزین وی شد.

مهدی احمدی، رییس مرکز اطلاع‌ رسانی نیروی انتظامی، دلیل این تغییر را ادامه تحصیل حسین ذوالفقاری در رشته دکترای مدیریت استراتژیک در دانشگاه دفاع ملی عنوان کرده بود.

آقای ذوالفقاری جانشین علی عبداللهی شده است که تیر ماه امسال به عنوان «معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح» منصوب شد.

آقای عبداللهی در مهرماه ۱۳۸۸ و با حکم مصطفی محمد نجار، وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد، به سمت معاونت امنیتی وزارت کشور منصوب شده بود.

وی پیش از آن در دولت احمدی‌نژاد استاندار استان‌های گیلان و سمنان بود. جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و رییس ستاد نیروی زمینی سپاه از جمله دیگر سمت‌های پیشین آقای عبداللهی است.

XS
SM
MD
LG