لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۳

وزیر آموزش‌وپرورش دولت حسن روحانی هم از مقام خود استعفاء کرد


با تعیین سرپرست وزارت آموزش و پرورش بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس ایران منتفی شد.
با تعیین سرپرست وزارت آموزش و پرورش بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس ایران منتفی شد.

گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که وزیر آموزش‌وپرورش هم به فهرست استعفاء کنندگان از مقام وزارت پیوسته است. این سومین وزیر دولت حسن روحانی است که ظرف دو روز اخیر از کار کناره‌گیری می‌کند.

خبرگزاری‌های تسنیم و فارس نزدیک به سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۲۸ مهر به نقل از دو نماینده مجلس شورای اسلامی از کناره‌گیری علی اصغر فانی و سرپرستی محمد بطحایی بر وزارت آموزش‌وپروش خبر داده‌اند. خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، نیز این خبر را تایید کرده است.

نخستین بار روز سه‌شنبه بود که خبر استعفای وزیر آموزش‌وپرورش و وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان منتشر شد ولی آقای فانی این خبر را تکذیب کرده بود.

با این حال، وی روز چهارشنبه در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، گفت که «آماده عمل به تصمیم شما هستم».

آقای فانی افزوده بود: «علی‌رغم آمادگی کامل برای حضور در جلسه استیضاح و ارائه گزارش عملکرد سه ساله وزارت آموزش‌وپرورش در دولت تدبیر و امید و پاسخ به سؤالات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بدین وسیله آمادگی خود را برای عمل به هرگونه تصمیم حضرت‌عالی در خصوص ادامه کار خویش نیز اعلام می‌کنم».

گفت‌وگوی نوشین حسینی با مرتضی کاظمیان، تحلیلگر سیاسی، پیرامون تغییرات در کابینه حسن روحانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:36 0:00
لینک مستقیم

اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس به خبرگزاری فارس گفته که رییس‌جمهوری ایران این نامه را به عنوان استعفاء تلقی و با آن موافقت کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر آموزش‌وپروش ایران در دیدار امروز برخی «نخبگان کشور» با آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نیز غایب بود.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به خبرگزاری تسنیم گفته است که با تعیین سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش بحث استیضاح وزیر در مجلس ایران هم منتفی شد.

طرح استیضاح آقای فانی روز سه‌شنبه با ۴۵ امضا از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد و او از آمادگی‌اش برای پاسخ به انتقادات نمایندگان خبر داده بود.

در صورت برگزاری جلسه استیضاح، این چهارمین بار می‌بود که وزیران دولت یازدهم استیضاح می‌شدند.

گزارش خبرگزاری‌های ایران حاکی است که به دنبال کناره‌گیری علی جنتی و محمود گودرزی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، هیات دولت ایران روز چهارشنبه استعفای آنها را پذیرفت. هم اکنون سید عباس صالحی معاون وزیر فرهنگی وزیر ارشاد، سرپرست این وزارتخانه شده است.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده که نصرالله سجادی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی شده است.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری ایران روز چهارشنبه به خبرگزاری فارس گفت که وزیران ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان امروز در نشست هیات دولت حضور نداشتند.

وی افزود که در نشست امروز، «آقای رییس جمهور از اعلام استعفای نامبردگان و ضرورت ترمیم کابینه صحبت کرد که معلوم شد عدم حضور آن دو وزیر به علت پذیرش استعفا توسط رییس جمهور بوده است».

به گزارش فارس، سید محمدعلی شهیدی محلاتی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم خبر داده که قرار است هفته آینده وزیران جدید به مجلس معرفی شوند.

XS
SM
MD
LG