لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۳۵

پنج تیمی که در لیگ برتر فوتبال ایران شانس قهرمانی دارند


استقلال و نفت تهران از بخت‌های قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران هستند.
استقلال و نفت تهران از بخت‌های قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران هستند.
شاید نخستین بار است که در هفته پایانی دیدارهای فوتبال دسته بر‌تر باشگاه‌های ایران، پنج تیم بخت قهرمانی دارند.

سوت آغاز هر هشت بازی هفته پایانی قرار است راس ساعت ۱۹ روز جمعه به وقت ایران به صدا درآید و دیدار‌ها همزمان برگزار شوند.

نفت تهران، فولاد خوزستان، استقلال تهران، پرسپولیس و سپاهان اصفهان که در هفته بیست و نهم، یک هفته پیش از بسته شدن پرونده این دوره جام قهرمانی باشگاه‌های ایران، به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم ایستاده‌اند هریک دارای بخت قهرمانی‌اند.

تیم کم حاشیه «نفت» با هدایت یحیی گل‌محمدی که روز یکشنبه در هفته ۲۹ در ورزشگاه تختی تهران با پیروزی پر گل چهار بر یک بر گسترش فولاد تبریز، از رده سوم به صدر جدول جهش برداشت، در روز سرنوشت میهمان تیمی است که نه تنها خود دارای بخت قهرمانی است که چهار عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر را در کارنامه دارد.

زردپوشان سپاهان به سرمربیگری زلاتکو کرانچار کروات که با وجود شکست سه بر دو از ملوان بندر انزلی، از رتبه پنجم تکان نخوردند و بخت قهرمانی‌شان حتی در صورت پیروزی در گرو اما و اگرهای بسیاری است.

در این میان، تیم جوان و پرانگیزه فولاد خوزستان دارای یک عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر، به رهبری حسین فرکی که در هفته ۲۹ در ورزشگاه غدیر اهواز با شکست یک بر صفر از استقلال تهران، از صدر جدول یک پله پایین آمد، در روز پایانی در ورزشگاه یادگار میهمان گسترش فولاد تبریز است.

از سویی، آبی‌پوشان پایتخت دارای سه عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر، به سرمربیگری امیر قلعه‌نویی که با‌‌ همان تک گل و گذشتن از سد فولاد در هفته ماقبل پایانی، از رده چهارم یک پله بالا آمدند، اینک در ورزشگاه یکصد هزار نفری میزبان تراکتورسازی تبریز خواهند بود.

از سوی دیگر، سرخپوشان پرسپولیس دارای دو عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر، با هدایت علی دایی که در هفته ۲۹ با تساوی ۲-۲ با راه آهن، نه تنها صدر جدول را از دست دادند که از رده دوم به رده چهارم نزول کردند، حال باید در ورزشگاه غدیر میهمان آبی‌های استقلال اهواز، باشند.

با اینکه هر پنج تیم نفت، فولاد، استقلال، پرسپولیس و سپاهان بخت قهرمانی دارند با این همه تنها نفت و فولاد که ۵۴ امتیاز دارند سرنوشت قهرمانی‌شان را در دست خود می‌بینند. این در حالی است که نفت تفاضل گل بهتری نسبت به فولاد دارد.

در صورت توقف یا ناکامی نفت و فولاد، استقلال یا پرسپولیس در صورت پیروزی می‌توانند معادلات قهرمانی را بر هم زنند.

در سال بازی‌های جام جهانی، کدامیک از این پنج تیم جام قهرمانی باشگاههای ایران را بالای سر خواهد برد، هر پنج تیم بخت قهرمانی دارند هرچند با اما و اگر.
XS
SM
MD
LG