لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۵

فجرسپاسی شیراز، صدرنشين جديد ليگ برتر فوتبال ايران


تیم استقلال بازی خود در برابر راه آهن را با نتیجه دو بر صفر به پایان رساند و به رده نهم جدول صعود کرد.
تیم استقلال بازی خود در برابر راه آهن را با نتیجه دو بر صفر به پایان رساند و به رده نهم جدول صعود کرد.
در ادامه بازی های هفته هشتم ليگ برتر فوتبال ايران، فجرسپاسی شيراز با گلباران کردن دروازه داماش گيلان به صدر جدول صعود کرد. اين تيم با ۱۴ امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به نفت تهران، سپاهان، صبا و سايپا که همگی ۱۴ امتيازی هستند در رتبه اول قرار گرفته.

صدر جدول ليگ برتر فوتبال ايران در ليگ امسال بسيار پرنوسان است و به هيچ تيمی وفا نمی کند. پس از سپاهان، تراکتورسازی، ملوان، سايپا و نفت، حالا فجری ها ششمين تيمی هستند که طی پنج هفته به صدر جدول می رسند. در خلال هفته های اخير، گاهی صدر جدول در امتداد بازی های يک هفته نيز دست به دست می شد!

ديدار فجر شهيد سپاسی و داماش گيلان با نتيجه دور از انتظار ۶-۱ به سود فجر به پايان رسيد. در اين بازی جابر انصاری هت تريک کرد. عباس محمدرضايی، مهدی نظری و محمدرضا حسينی ديگر گل های فجر را به ثمر رساندند. تک گل داماش را عليرضا جهانبخش زد.

محمود ياوری سرمربی فجر در نشست خبری پس از مسابقه گفت: «بازيکنان تيمم مزد زحمات خود را گرفتند. تعطيلات ليگ فرصت خوبی برای بازسازی فجر شد و تعطيلاتی طلايی برای ما بود. از مسئولان سپاه می‌خواهم از بچه‌های ما طبق قراردادی که بسته‌اند حمايت کنند.»

صبا قم در خانه به مصاف گهر زاگرس دورود رفت و با تک گل دقيقه ۹۴ که توسط رامين رضاييان به ثمر رسيد، يک بر صفر پيروز شد.

ديدار جنجالی ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با نتيجه ۲ بر يک به سود ذوب آهن به پايان رسيد. بختيار رحمانی برای فولاد و اسماعيل فرهادی دو بار برای ذوب آهن گلزنی کردند.

حسين فرکی پس از شکست تيمش به خبرنگاران گفت: «امروز حق خوزستان ضايع شد. تاسف خودم را برای فوتبال کشور و بخشی از جامعه داوری اعلام می‌کنم. حرف‌هايی در مورد کمک داور شنيده بودم اما سعی کرده بودم باور نکنم. امروز با اين اتفاق‌ها به اين حرف‌ها ايمان آوردم. شما سال‌هاست من را با ريش ديده‌ايد، حاضرم اگر گل دومی که ذوب‌آهن زد، درست باشد و من اشتباه کرده باشم، ريشم را بزنم!»

اتفاق جالب روی سکوهای انزلی

ملوان و تراکتورسازی در ورزشگاه تختی انزلی و با حضور بيش از ۱۰ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که اين بازی با تساوی يک بر يک به پايان رسيد.

جلال رافخايی از روی نقطه پنالتی برای ملوان گلزنی کرد و قاسم دهنوی در دقيقه ۴۶ با شوتی محکم و غافلگيرانه، گل مساوی را زد. مازيار زارع کاپيتان ملوان در دقيقه ۶۹ با دريافت کارت زرد دوم اخراج شد. عليرضا پورمند سرمربی گهر در اين بازی بود. زيرا مهدی تارتار قبل از بازی از سمت سرمربيگری گهر دورود استعفا کرد.

از نکات جالب توجه اين مسابقه، وفاق و دوستی هواداران دو تيم بود. پيش از آغاز بازی هواداران ملوان، تيم تراکتورسازی را تشويق کردند و هواداران تراکتورسازی هم به تمجيد از ملوان و سيروس قايقران پرداختند.

فصل گذشته اختلاف‌ها و درگيری های زيادی بين تماشاگران دو تيم پيش آمده بود و حتی هفته قبل ليگ برتر، بازی دو تيم هم استانی داماش و ملوان بسيار جنجالی شده و طبق گفته بازيکنان و مسئولين دو تيم، فحاشی و اهانت از قبل از بازی تا ساعاتی پس از پايان بازی ادامه داشت.

اما در بازی ملوان و تراکتورسازی، بوقچی های ملوان در جمع هواداران تراکتورسازی حاضر شدند و بيانيه‌ای برای اتحاد و همدلی هواداران دو تيم خواندند. همچنين بيانيه‌ای را هم برای ابراز همدردی با زلزله‌زدگان استان آذربايجان شرقی قرائت کردند. همچنين در ورزشگاه به مناسبت سالگرد درگذشت عليرضا نيک مهر دروازه‌بان اسبق تراکتورسازی، نسبت به نام او ادای احترام شد.

مار در رختکن راه آهن، حضور ماموران آتش نشانی!

ديدار دو تيم راه‌آهن و استقلال در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد و با نتيجه ۲ بر صفر به سود استقلال خاتمه يافت. آرش برهانی در دقيقه ۹ و ميثم بائو در دقيقه ۸۲ برای استقلال گلزنی کردند.

با اين نتيجه، استقلال ۱۲ امتيازی شد و به رده نهم جدول رسيد. آن هم در شرايطی که يک بازی معوقه مقابل پيکان دارد. آبی‌ها در صورت پيروزی در ديدار برابر پيکان (که هنوز زمان آن اعلام نشده) می‌توانند صدرنشين شوند. راه آهن نيز ۱۲ امتيازی باقی ماند و به رده دهم سقوط کرد.

بهادر عبدی در دقيقه ۳۶ يک ضربه پنالتی را از دست داد. مهدی رحمتی با تشخيص صحيح جهت ضربه، پنالتی نواخته شده را را مهار کرد. جالب آنکه بهادر عبدی در پايان بازی خواستار دعوت خودش به تيم ملی فوتبال ايران شد!

امير قلعه نويی در ترکيب استقلال از مهدی رحمتی، خسرو حيدری، اميرحسين صادقی، ميثم حسينی، پژمان منتظری، جواد نکونام، جی لويد ساموئل (دقيقه ۵۸ فريدون زندی)، رودريگو توزی( دقيقه ۶۵ سيدامين منوچهری)، آرش برهانی، فابيو جان¬واريو و علی حمودی (دقيقه ۷۵ ميثم بائو) استفاده کرد.

در پايان بازی استقلال و راه‌آهن، اتفاق عجيبی رخ داد و يک مار در رختکن تيم راه‌آهن پيدا شد. به همين دليل ماموران آتش‌نشانی در ورزشگاه آزادی حضور يافتند تا مار را از رختکن خارج کنند!

اين مسئله باعث شد علی دايی که می‌خواست با بازيکنانش صحبت کند، ماموران را از رختکن بيرون کند تا بتواند با بازيکنانش صحبت کند. پرسنل آتش‌نشانی در بيرون از رختکن راه‌آهن منتظر بودند تا پس از اتمام صحبت های دايی، برای خارج کردن مار به رختکن بروند.

امير قلعه نويی در پايان بازی درباره اينکه اگر به او پيشنهاد سرمربيگری تيم ملی را بدهند، قبول می‌کند يا نه، گفت: خواهش می‌کنم به اين مسئله ورود نکنيد. تيم ملی نياز به آرامش دارد. بازی با کره جنوبی برای ما حياتی است. اگر تيم ملی نتيجه نگيرد کل فوتبال ضرر می‌کند. همه بايد به تيم ملی کمک کنيم. زمانی که من سرمربی تيم ملی بودم همه به ما حمله می‌کردند اما اميدوارم اين اتفاق برای کی‌روش نيفتد.

سرمربی استقلال درباره اينکه گفته بود اين تيم بوی قهرمانی می‌دهد و آيا هنوز هم قول قهرمانی می‌دهد يا نه،گفت: آن موقع هم احساسی حرف نزدم. استقلال روند رو به رشدی دارد و ما پتانسيل خوبی داريم. فوتبال با آدم حرف می‌زند. استقلال نسبت به بازی‌های گذشته بهتر شده و ما يکی از کانديداهای قهرمانی هستيم.
XS
SM
MD
LG