لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۸

تیم ملی فوتبال ایران باز هم کره جنوبی را شکست داد


تیم ملی فوتبال ایران برای سومین بار پیاپی با سرمربی‌گری کارلوس کی‌روش، کره جنوبی را شکست داد. این بازی تدارکاتی با حضور بیش از ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با تک گل سردار آزمون به سود ایران خاتمه یافت.

کره جنوبی در هر دو بازی رفت و برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در اولسان و تهران، مغلوب همبازیان جواد نکونام شد.

هر دو تیم مهیای حضور در شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا می‌شوند. ایران در گروه سوم به عنوان سرگروه رو در روی امارات، قطر و بحرین قرار خواهد گرفت.

کره جنوبی با هدایت اولی اشتیلیکه از آلمان قبل از سفر به تهران، راهی اردن شد و توانست میزبان خود را با یک گل شکست دهد. کره‌ای‌ها پس از جام جهانی در برابر ونزوئلا، اروگوئه، پاراگوئه، کاستاریکا و اردن قرار گرفتند. این در حالی است که ایران نخستین بازی رسمی پس از جام جهانی را برگزار می‌کرد.

مهم‌ترین موقعیت ایران در نیمه نخست، حرکت عمقی شجاعی و پاس او به حاج‌صفی بود. حرکتی تیمی و تمرین شده که ارسال مدافع چپ ایران را در پی داشت و با ضربه ناگهانی قوچان‌نژاد همراه شد. سنگربان کره به سختی توپ را دفع کرد و در برگشت هم تیموریان که از آمادگی آرمانی به دور بود، توپ را بیرون زد.

در طرف مقابل نیز کره‌ای‌ها در نیمه نخست، هماهنگ و خطرساز ظاهر شدند. از جمله موقعیتی که روی ضد حمله و نفوذ سریع، ضربه سر مهاجم این تیم را احسان حاج‌صفی از روی خط بیرون کشید. در برگشت باز کره‌ صاحب توپ شد که این بار علیرضا حقیقی توانست مانع از گلزنی این تیم شود.

سنگربان باشگاه پنافیل پرتغال در طول مسابقه بار‌ها با واکنش‌های تماشایی، لژیونرهای کره‌ از جمله سونگ هیونگ بازیکنی که در بایرلورکوزن توپ می‌زند را ناکام گذاشت.

دوندگی و جنگندگی دژآگه از جمله نکات جالب توجه نیمه نخست بود که توپ‌ربایی‌های موفق از جانب او را نیز در پی داشت.

در امتداد نیمه دوم، کی‌روش بازیکنان جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر را هم به میدان فرستاد. بازیکنانی که برخی در جام جهانی نیز جزو فهرست تیم ملی نبودند.

در دقیقه ۸۰ ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه را جواد نکونام به زیبایی نواخت. شوت او به تیر دروازه خورد و روی هوا، خط عرضی را طی کرد. سردار آزمون با استقرار در بهترین موقعیت، توانست با ضربه سر اولین گل ملی خود را بزند.

مهاجم جوان باشگاه روبین کازان، در اردوی تیم ملی که در پرتغال برپا شده بود هم با ضربه سر گل زد اما این نخستین گل رسمی ملی او به شمار می‌رود.

کره‌ای‌ها که قصد جبران دو شکست قبلی را داشتند، بعد از این گل انسجام و ضرباهنگ خود را از دست دادند. درگیری شدیدی هم در میانه میدان رخ داد که باعث شد کادر فنی و همراهان هر دو تیم برای وساطت به داخل زمین بیایند. گزارشگر مسابقه نیز تاکید کرد این بازی دوستانه، چندان هم فضای دوستانه‌ ندارد.

در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، خسرو حیدری (دقیقه ۶۳ وریا غفوری)، مسعود شجاعی (دقیقه ۶۰ سروش رفیعی)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۷۴ امید ابراهیمی)، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد (دقیقه ۶۰ سردار آزمون) بازی کردند.

XS
SM
MD
LG