لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۸

تیم فوتسال ایران به جام جهانی ۲۰۱۶ در کلمبیا صعود کرد


تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی هفت بر صفر مقابل قرقیزستان، گام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا گذاشت. با این پیروزی، صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۶ در کلمبیا نیز مسجل شد.

تاکنون حضور تیم‌های برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و کلمبیا در جام جهانی قطعی شده است. کلمبیا میزبان مسابقات و جزایر سلیمان از قاره اقیانوسیه دیگر تیم‌های این مسابقات هستند. ایران، تایلند، ازبکستان و ویتنام نیز نمایندگان آسیا خواهند بود.

هفت نماینده اروپا، سه نماینده آفریقا و چهار نماینده آمریکای شمالی پس از مسابقات گزینشی معرفی خواهند شد. تیم پنجم جام ملت‌های آسیا هم جواز شرکت در جام جهانی را دریافت خواهد کرد.

برتری ایران مقابل قرقیزستان از پیش مسجل بود اما شگفتی بزرگ را ویتنام به جا گذاشت که موفق شد ژاپن مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو بردارد.

در سیزده دوره قبلی، ایران ۱۰ بار به مقام قهرمانی رسیده و سه قهرمانی هم نصیب ژاپن شده است. ژاپنی‌ها که با سه پیروزی متوالی در مرحله نیمه نهایی حضور یافته بودند، در حالی که با برتری محسوس از ویتنام پیش بودند، از حفظ نتیجه بازماندند و به تساوی با چهار گل رضایت دادند.

ویتنام در ضربات پنالتی از سد ژاپن گذشت تا در مرحله نیمه نهایی، حریف ایران شود. برتری ۵-۴ مقابل تایوان، پیروزی ۸-۱ در برابر تاجیکستان و شکست ۳-۱ مقابل تایلند، نتایج ویتنام تا قبل از غلبه بر ژاپن است.

در بازی ایران و قرقیزستان حسین طیبی هت تریک کرد. گل اول او که نخستین گل مسابقه هم بود، به زیبایی با حرکت پشت پا وارد دروازه قرقیزستان شد.

محمد طاهری، قدرت‌الله بهادری، اصغر حسن‌زاده و مهران عالیقدر چهار گل دیگر ایران را به ثمر رساندند.

در ارنج نخست ایران سپهر محمدی، حمید احمدی، اصغر حسن‌زاده، مهدی جاوید و قدرت بهادری به میدان رفتند. سپهر با کلین شیت در سه مسابقه از چهار بازی ایران و واکنش‌های سریع و مناسب، نشان داد چرا سرمربی تیم ملی او را به نظری دروازه‌بان پیشین این تیم ترجیح می‌دهد.

محمد ناظم الشریعه سرمربی ایران در این بازی محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی را به دلیل کشیدگی عضله پا در اختیار نداشت.

ازبکستان و تایلند با شکست دادن عراق و استرالیا ضمن کسب سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی، حریف یکدیگر در مرحله نیمه نهایی شدند. دیدارهای مرحله نیمه نهایی ۳۰ بهمن برگزار خواهد شد.

سرمربی ایران در کنفرانس خبری مرحله گروهی گفت: ایران صاحب یکی از معتبر‌ترین لیگ‌های جهان است. بازیکنان برجسته لیگ را با توجه به تاکتیکی که مدنظر داریم به ازبکستان آورده‌ایم. به تمام تیم‌ها احترام می‌گذاریم و برایمان فرقی نمی‌کند چه تیمی رقیب ما باشد، زیرا برای کسب قهرمانی و شادی دل هواداران به تاشکند آمده‌ایم.

XS
SM
MD
LG