لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۶

دختران ايران در جام جهانی فوتسال، هفتم شدند


تيم ملی فوتسال دختران ايران در سومين دوره «تورنمنت جام جهانی» به ميزبانی پرتغال، به عنوان يکی از سه تيم آسيايی حاضر در جام، عنوان هفتم را نصيب خود کرد.

دختران ايران که کم تجربه ترين تيم حاضر در بازی ها بودند، برای کسب مقام هفتم با کاستاريکا بازی کردند و در يک بازی نزديک و مهيج توانستند اين تيم آمريکای شمالی را شکست دهند و بين ۱۰ تيم حاضر در رقابت ها به مقام هفتم برسند. ونزوئلا و مالزی ديگر تيم هايی هستند که پايين تر از ايران قرار گرفتند.

ايران در اين ديدار با نتيجه ۴ بر ۳ مقابل کاستاريکا پيروز شد. برای ايران فاطمه اعتدادی (۲ گل)، نيلوفر اردلان و نسترن مقيمی هر کدام يک گل به ثمر رساندند. در ديگر ديدار برگزار شده هم ونزوئلا ۸ بر يک مالزی را شکست داد تا نهم شود.

فهيمه زارعی، نسيمه غلامی، سهيلا ملمولی، فرزانه توسلی، نسترن مقيمی، مهسا درويش، بهناز خياط، فاطمه اعتدادی، فرشته کريمی، نيلوفر اردلان، ليلا اقبالی، الناز آرمات، سپيده زرين راد، پريا نوروزی، آرزو صدقيانی زاده بازيکنان تيم ملی ايران در اين رقابت ها بودند. شهرزاد مظفر سرمربيگری اين تيم را برعهده داشت و ميترا چين سری نيز دستيار او بود.

تيم ملی فوتسال بانوان ايران در مرحله مقدماتی و گروه نخست، با ونزوئلا، ژاپن، برزيل و پرتغال همگروه بود. جدال ايران با ژاپن که قهرمان فوتبال زنان جهان است، بسيار نفسگير بود و سرانجام به پيروزی ۲-۱ ژاپن انجاميد که نه برای برتری تاکتيکی بلکه صرفاً به خاطر سنگينی تجارب بين المللی حريف بود.

ايران موفق شد ونزوئلا نماينده آمريکای جنوبی را ۲-۱ از پيش رو بردارد. در ادامه نيز مقابل تيم قدرتمند برزيل با نتيجه ۶-۱ شکست خورد. پرتغال ميزبان بازی ها هم ۳-۱ ايران را از پيش رو برداشت. فيلم بازی ايران و پرتغال در شبکه های اجتماعی منتشر شده.

قرمزپوشان ايران در اين بازی نيز مانند ساير رقابت های خود با حجاب کامل و شلوار به ميدان رفتند. در حالی که بازيکنان تيم رقيب مانند ساير حريفان با شورت ورزشی بازی کردند.

شکست های ايران با چنين نتايجی مقابل دو قدرت بزرگ فوتسال زنان جهان جالب توجه بود. زيرا برزيل ۱۶ گل به ونزوئلا زد و ژاپن را هم ۵-۰ از پيش رو برداشت. پرتغال نيز ۱۰ گل به ونزوئلا زد و پنج بار هم دروازه ژاپن را فرو ريخت.

شهرزاد مظفر قبل از اعزام تيمش به پرتغال، به خبرنگاران گفته بود:‌ «حضور در اين مسابقات هم افتخار بزرگی است و هم تجربه‌ای خوب برای شرکت در رقابت‌های آسيايی ۲۰۱۴ کره‌جنوبی. هرچند نمی‌توانيم جزو سه تيم برتر شويم اما می‌توانيم بازی‌های خوبی انجام دهيم. دختران تيم از نظر روحی در شرايط خوبی هستند و با کاهش استرس، توان مقابله با برترين تيم جهان را هم دارند. مقابل برزيل،‌ پرتغال و ژاپن دست و پابسته نخواهيم بود.»

او و شاگردانش با حضوری موفق در پرتغال، به وعده ای که داده بودند عمل کردند و در هيچ مسابقه ای تبديل به حريف تمرينی برای رقبا نشدند.

جالب آنکه پرتغال و برزيل يعنی دو همگروه ايران، با غلبه بر اسپانيا و روسيه راهی فينال شدند. چه بسا اگر ايران در گروه دوم قرار می گرفت، رتبه به مراتب بهتری را نيز رقم می زد. کما اينکه غير از برزيل و پرتغال، ايران هم بر تيم گروه مقابل يعنی کاستاريکا غلبه کرد و ونزوئلا نيز از همين گروه، توانست مالزی را به راحتی از پيش رو بردارد.

در اين بازی ها همچنين مريم پورجعفريان به عنوان داور زن ايرانی حضور داشت و به قضاوت پرداخت. اين رقابت ها از سال ۲۰۱۰ برگزار می شود و در هر دو دوره قبلی، طلايی پوشان برزيل روی سکوی قهرمانی ايستاده اند. آن ها حالا برای سومين قهرمانی متوالی، فقط پرتغال ميزبان را پيش رو دارند. اين دو تيم در سال ۲۰۱۰ هم فينال را برگزار کردند که برتری ۵-۱ نصيب برزيل شد.
XS
SM
MD
LG